Razvoj sustava za napajanje vodikom "HERMES"
ALTPRO, društvo s ograničenom odgovornošću za proizvodnju elektrotehničkih proizvoda i trgovinu
Broj ugovora: NPOO.C7.1.I1.01.0001
Broj nabave: 3 - 2025
Naziv nabave: Nabava baterije za transfer energije
Naručitelj u smislu Zakona o javnoj nabavi: Ne
Jedinstveni broj: 62534176727
Osoba za kontakt: MILAS PETAR
Lokacija: Zagreb
Broj telefona: +38516011700
E-mail: p.milas@altpro.hr
Vrsta nabave: Roba
Status:
Datum objave: 29.07.25, 13:47
Rok za dostavu ponuda: 18.08.25
Kratki opis nabave
Basic information on the subject of procurement
The fuel cell system used in the HERMES project produces electricity from hydrogen in a controlled and stable manner. However, due to the locomotive's dynamic power requirements, it is necessary to temporarily store or supply energy in situations where the fuel cells cannot react instantly. To ensure a reliable flow of energy, a high-efficiency battery system is required.
The specification of the battery system is based on an analysis of the locomotive's operational needs, total system power, expected fuel cell performance, and long-term effects such as power degradation and aging. The selected LTO (lithium titanate oxide) battery type offers excellent durability and a high number of charge/discharge cycles, making it particularly suitable for hybrid applications that involve frequent energy fluctuations.
Because these batteries are built from multiple smaller modules, a dedicated system is required to connect, manage, and safely distribute power between the batteries and other parts of the system. This is achieved through the use of power distribution units (PDUs), which ensure efficient and safe energy transfer within the hybrid propulsion system.
In short, batteries and PDUs work together to ensure that the hydrogen fuel cell system runs smoothly, safely, and efficiently in all operating conditions.
Osnovne informacije o predmetu nabave
Sustav gorivih ćelija korišten u projektu HERMES proizvodi električnu energiju iz vodika na kontroliran i stabilan način. Međutim, zbog dinamičkih zahtjeva lokomotive za snagom, potrebno je privremeno pohraniti ili opskrbiti energijom u situacijama kada gorive ćelije ne mogu trenutno reagirati. Kako bi se osigurao pouzdan protok energije, potreban je visokoučinkoviti baterijski sustav.
Specifikacija baterijskog sustava temelji se na analizi operativnih potreba lokomotive, ukupne snage sustava, očekivanih performansi gorivih ćelija i dugoročnih učinaka poput degradacije snage i starenja. Odabrani tip baterije LTO (litijev titanat oksid) nudi izvrsnu izdržljivost i veliki broj ciklusa punjenja/pražnjenja, što ga čini posebno prikladnim za hibridne primjene koje uključuju česte fluktuacije energije.
Budući da su ove baterije izgrađene od više manjih modula, potreban je namjenski sustav za povezivanje, upravljanje i sigurnu distribuciju energije između baterija i drugih dijelova sustava. To se postiže korištenjem jedinica za distribuciju energije (PDU), koje osiguravaju učinkovit i siguran prijenos energije unutar hibridnog pogonskog sustava.
Ukratko, baterije i PDU-ovi zajedno osiguravaju da sustav vodikovih gorivih ćelija radi glatko, sigurno i učinkovito u svim radnim uvjetima.