Tehnička podrška
Povratak na poziv

Poziv je Zatvoren

Kategorije

  • Sva pitanja (320)
  • Prihvatljivost prijavitelja (12)
  • Prihvatljivost projekta (40)
  • Prihvatljivost troškova (89)
  • Prihvatljivost aktivnosti (22)
  • Ostalo (157)
  • REDNI BROJ PITANJA: 1.1. 5Ljh4ag DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 13:40

    U uputama za prijavitelje pod točkom ''Kriteriji za isključenje prijavitelja'' među ostalim navodi se:

    U okviru ovog Poziva, potpora se ne može dodijeliti:

    • Prijavitelju koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dobit koji ima iskazan negativan EBITDA (poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga; dokazuje se: GFI-POD, ostalim dostupnim izvorima;

    • Prijavitelju koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak, a ima iskazan gubitak prema DOH obrascima u godini koja prethodi godini predaje projektnog prijedloga; dokazuje se: Obrazac DOH, ostalim dostupnim izvorima.

    Smatramo da navedeni kriteriji obveznicima poreza na dobit daju prednost.

    Naime, EBITDA u svojoj kalkulaciji za obveznike porezna na dobit uključuje amortizaciju dok poslovni rezultat sukladno DOH obrascu ne uključuje amortizaciju već isključivo primitke minus izdatke.

    Smatramo da bi natječaj trebao imati jednake kriterije za sve poduzetnike, bez obzira na vrstu pravnog subjekta te zahtijevamo izmjenu predmetnih kriterija kako bi svi poduzetnici imali jednaku mogućnost prijave. 

    Ovaj poziv na dodjelu projektnih prijedloga, kao i prethodni pozivi, propisao je kriterije za isključenje prijavitelja sukladno uobičajenim pokazateljima poslovne uspješnosti. U ovom trenutku nije moguća izmjena kriterija za isključenje prijavitelja.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 12:54

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.1. 18pJUkQ5 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 15:26

    Poštovani,

    Predmet potencijalne prijave je komercijalizacija aplikacije koja je trenutno na razini tehnološke spremnosti TRL7 ali je, ako i brojne informacijske aplikacije, podložna unaprijeđenjima, dodacima i dodavanju funkcionalnosti koje trenutno nisu na toj razini tehnološke razvijenosti. Može li razvoj tih dodatnih funkcionalnosti ("features") biti prihvatljiva aktivnost u projektu, uz nastavak razvoja osnovne aplikacije do TRL9? Nadalje, kod uvođenja novih aplikacija na (globalno) tržište najveći pojedinačni trošak je marketing. Je li dugoročni zakup oglasnog prostora, a koji se knjiži kao imovina prijavitelja, prihvatljiv trošak?

    Unaprijed zahvaljujem.

    Bez uvida u konkretnu prijavu, a u interesu jednakog postupanja, nadležno tijelo ne može dati prethodno mišljenje u svezi s prihvatljivošću prijavitelja, projekta ili određenih aktivnosti i troškova te ne može zamijeniti niti prejudicirati ishod pojedinih faza postupka dodjele kako su opisane u UzP-u. Slijedom navedenog, nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

     

    Prihvatljive kategorije troškova navedene su u poglavlju „Prihvatljive kategorije troškova“ u UzP-u.

    Neprihvatljive projektne aktivnosti su aktivnosti istraživanja i razvoja koje su tehnološki razvijene niže od dozvoljene razine TRL 7, kao i aktivnosti povezane uz povećanje proizvodnih i drugih kapaciteta prijavitelja u slučaju da se proizvod / usluga / tehnologija ne mogu smatrati inovativnom.

    Aktivnosti stavljanja konačnog proizvoda na tržište nisu prihvatljive. Neprihvatljive su i sve druge aktivnosti koje nisu navedene u odjeljku Prihvatljive aktivnosti projekta.

    Marketinške aktivnosti kao što je dugoročni zakup oglasnog prostora nisu navedene kao prihvatljive aktivnosti ovog Poziva.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 13:04

  • REDNI BROJ PITANJA: 3.1. 121mS8jG DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 14:11

    Da li je zakup servera prihvatljiv trošak?

    Bez uvida u konkretnu prijavu, a u interesu jednakog postupanja, nadležno tijelo ne može dati prethodno mišljenje u svezi s prihvatljivošću prijavitelja, projekta ili određenih aktivnosti i troškova te ne može zamijeniti niti prejudicirati ishod pojedinih faza postupka dodjele kako su opisane u UzP-u. Slijedom navedenog, nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja/partnera, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

     

    Prihvatljive kategorije troškova navedene su u poglavlju „Prihvatljive kategorije troškova“ u UzP-u. Prihvatljivi troškovi vezani uz pomoćne usluge za inovacije uključuju osiguravanje uredskog prostora, banaka podataka, knjižnica, istraživanje tržišta, laboratorije, označavanje kvalitete, ispitivanja i certificiranja za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda, procesa ili usluga.

    DATUM ODGOVORA: 28.04.22, 16:47

  • REDNI BROJ PITANJA: 4.1. 31tPkiIP DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 21:09

    Kao prihvatljive aktivnosti navodite:

    Nematerijalna imovina prihvatljiva je ako ispunjava sljedeće uvjete:

    (a) mora se upotrebljavati isključivo u poslovnoj jedinici koja prima potporu;

    (b) mora se voditi kao imovina koja se amortizira;

    (c) mora biti kupljena po tržišnim uvjetima od treće osobe nepovezane s kupcem; i

    (d) mora biti uključena u imovinu poduzetnika koji prima potporu i ostati povezana s projektom za koji se dodjeljuje potpora tijekom najmanje pet godina ili tri godine u slučaju MSP-ova.

    Molimo vas obrazloženje da li svi navedeni uvjeti moraju biti zadovoljeni kako bi ulaganje bilo prihvatljivo? Molimo vas obrazložite pojam „treće osobe nepovezane s kupcem“.

    Da, sva četiri uvjeta moraju biti zadovoljena da bi nematerijalna imovina bila prihvatljiva.

     

    Treće osobe nepovezane s kupcem su osobe koje nemaju nikakve poslovne niti privatne  veze s kupcem. Za detaljna obrazloženja povezanosti molimo proučiti Prilog 4. Pravila o provedbi postupaka nabava za neobveznike Zakona o javnoj nabavi

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 12:59

  • REDNI BROJ PITANJA: 5.1. 22LboNp7 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 16:10

    Poštovani, planira se uložiti u plaće zaposlenika, opremu, savjetodavne profesionalne usluge na razvoju proizvoda - TRL 7, da bi se razvojem novih ključnih funkcionalnost koje su neophodne prototip doradio i novi proizvod mogao na tržište.

    Kako u tom duhu odgovoriti na pitanja u prijavi poglavlje: DETALJNI OPIS PROJEKTA UNAPRJEĐENJA POSLOVNIH PROCESA / Opišite na koji način ćete ovom projektnom investicijom unaprijediti poslovne procese upravljanja ljudskim potencijalima, logistikom, nabavom.. financije .... itd -

    Da li se pod tim poglavljem misli na to kako će taj proizvod u ovom slučaju SW utjecati na unapređenje poslovnih procesa kod klijenta koji ga bude koristio / kupio?

    Ili se pod tim misli da već samim tim što se ide u tu fazu razvoja TRL7/8 treba organizirati proces razvoja proizvoda - pa se s tog aspekta promatra prijavitelj?

    Piše da je obavezan unos - kod svakog poslovnog procesa. Što napisati kod procesa koje nemamo?

    Ako je u uputama za popunjavanje obrasca navedeno „Unos je obvezan“ to znači da je obvezno izvršiti bilo kakav upis kako bi se mogao dovršiti unos projektnog prijedloga.

     

    U slučaju da projekt ne predviđa unaprjeđenje nekih od navedenih procesa, potrebno je samo navesti da nije planirano unaprjeđenje predmetnog procesa. Preporučujemo što bolje opisati sve elemente projekta, gdje je to primjenjivo.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 14:34

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.2. 354winRU DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 21:12

    U pokazateljima neposrednih rezultata stoji pokazatelj „nova poduzeća koja su primila potporu – broj poduzeća koja su osnovana najviše 5 godina prije dana predaje projektnog prijedloga“. Molimo vas informaciju da li navedeni natječaj dopušta da se na isti prijave poduzeća do 5 godina postojanja kao i poduzeća s više od 5 godina postojanja?

    Odredbe Poziva Komercijalizacija inovacija navedene u Uputama za prijavitelje ne ograničavaju prijavitelje s više od 5 godina postojanja na prijavu na Poziv.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 13:46

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.2. 30UhNYvH DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 21:08

    Natječajnom dokumentacijom tražite od prijavitelja da prije sklapanja Ugovora o bespovratnim sredstvima, osigura zatvorenu financijsku konstrukciju ili kreditom banke na ukupnu vrijednost projekta umanjenu za PDV i traženi iznos bespovratnih sredstava, ili polaganjem 15% depozita od uk. vrijednosti projekta na poseban račun.

    Navedeni uvjeti stavljaju dodatno neopravdano troškovno opterećenje na prijavitelje obzirom da isključivo uvjetuju ili odabir zaduživanja ili deponiranje vlastitih sredstava. Ne nudi se mogućnost korištenja mješovitih izvora financiranja (kombinacijom financijske poluge i vl. sredstava) niti se daje mogućnost prijaviteljima da financijsku konstrukciju planiraju sukladno vlastitom projektu i potrebama.

    Molimo vas da navedete temeljem čega je definiran udio od 15% vlastitih sredstava kada je jasno da svaki projekt ima različitu dinamiku realizacije aktivnosti?

    Obzirom da ovaj uvjet nema uporište u niti jednom zakonodavnom okviru EU, temeljem čega se isti smatra opravdanim i nužnim? Da li imate odgovarajuće dokaze da firme koje se bave inovacijama u RH imaju kapacitete te vas molimo da dostavite te dokaze i javno ih obrazložite.  

    Dodatno, navedeni kriterij je u kontradikciji s uvjetom koji prijavitelj mora dokazati da isti nema osigurana sredstva za provedbu projekta na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu jer uvjetom zaduživanja na uk. Vrijednost projekta isti dokazuje da ima mogućnost osigurati sredstva u opsegu i vremenskom okviru. Prijavitelji koji imaju uvjete za zaduživanje u iznosu uk.vrijednosti projekta imaju uvjete i za zaduživanje u iznosu uk.vrijednosti umanjene za PDV i bespovratna sredstva, kako vi inzistirate.

    Nadalje,  u RH je nemoguće od banke dobiti ugovor o kreditu u roku od 7 kalendarskih dana. Isto zahtjeva da Prijavitelj predvidi trenutak barem 2 mjeseca prije nego mu nadležno tijelo dostavi odluku o financiranju što podrazumijeva da isti mora ulaziti u nepotreban rizik temeljem ovako definiranih uvjeta, što opet nije u redu i pogoduje prijaviteljima koji će projekat započeti nakon predaje projektnog prijedloga, a ne po donošenju odluke o financiranju.

    Iz kojeg razloga favorizirati isključivo zaduživanje kod banaka? Postoji mogućnost zaduživanja od strane drugih institucija ili pojedinaca (koji ne spadaju u ESIF instrumente) što se isto može smatrati financijskom polugom. Propisivanje uvjeta da se mora isključivo provesti zaduživanje u bankama doprinosi pogodovanju određenim akterima na tržištu i te narušava načelo jednakosti i tržišnog natjecanja.

    Prihvatljivi prijavitelji za ovaj Poziv su su MSP-ovi sa zrelim inovacijskim projektima koji imaju najmanje jednog zaposlenog na puno radno vrijeme u godini koja prethodi godini u kojoj je podnesen projektni prijedlog te imaju vlastite kapacitete za provedbu projekta (financijske, ljudske, tehničke i/ili tehnološke resurse), kao i za provedbu post-projektnih aktivnosti.

    U dijelu UzP navedeno je u dijelu  „Obveze prijavitelja vezane uz financiranje projekta“ da se prijavitelj obvezuje iz vlastitih sredstava ili osiguravanjem financiranja na drugi način (sredstvima koja ne predstavljaju sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući sredstva Unije) osigurati:

     •            sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova projekta te iznosa bespovratnih sredstava;

    •             sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova projektnog prijedloga.

    Prijavitelji mogu dokazati zatvorenu financijsku konstrukciju projekta na jedan od dva ponuđena načina navedena u UzP.

    U slučaju da želi financijsku konstrukciju zatvoriti kreditom banke, prijavitelj ima mogućnost da odmah započne postupak realizacije kredita, kojeg potom može finalizirati u traženom roku po primitku obavijesti o donošenju Odluke o financiranju.

     Uvjet koji se odnosi na to da prijavitelj nema osigurana sredstva za provedbu projekta odnosi se, kako je i navedeno, na činjenicu da se bez sredstava NPOO projekt ne bi mogao provesti na način, u opsegu i vremenskom okviru kako je opisano u projektnom prijedlogu.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 15:56

  • REDNI BROJ PITANJA: 3.2. 19Jgejkf DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 16:02

    Na str. 25. Uputa za prijavitelje, u popratnim aktivnostima koje su povezane s provedbom projekta (de minimis potpora), za trošak usluge pripreme natječajne dokumentacije navedeno je „do najvišeg iznosa od 40.000 kn“. Misli li se pri tome da je najviši prihvatljivi iznos troška 40.000 kn ili je 40.000 kn maksimalan iznos potpore koja se može ostvariti?

    Isto pitanje za Upravljanje projektom od strane vanjskih pružatelja usluga.

    Iznosi navedeni u UzP u dijelu Prihvatljive kategorije troškova pod 5) Popratne aktivnosti povezane s provedbom projekta (potpore male vrijednosti sukladno de minimis Uredbi) poglavlja Prihvatljive kategorije troškova odnose se na najviši prihvatljivi iznos troška, a iznos potpore se računa sukladno intenzitetu potpore.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 12:59

  • REDNI BROJ PITANJA: 4.2. 13mrKpl7 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 14:12

    Ispitivanje i certificiranje za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda, procesa ili usluga. Može li to biti i ISO certifikat?

    Ispitivanje i certificiranje proizvoda ili procesa ne navodi se kao prihvatljiv trošak niti u jednoj kategoriji financiranja sukladno Uputama za prijavitelje. Prema tome smatra se neprihvatljivim troškom po ovom pozivu.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 12:59

    • REDNI BROJ NADOPUNE: 4.2.1.
      NADOPUNA ODGOVORA

      Ispitivanje i certificiranje proizvoda ili procesa ne navodi se kao prihvatljiv trošak niti u jednoj kategoriji financiranja sukladno Uputama za prijavitelje. Prema tome smatra se neprihvatljivim troškom po ovom pozivu.

      Ispravak:

      Prihvatljive kategorije troškova navedene su u poglavlju „Prihvatljive kategorije troškova“ u UzP-u. Prihvatljivi troškovi vezani uz pomoćne usluge za inovacije uključuju osiguravanje uredskog prostora, banka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete, ispitivanje i certificiranje za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda, procesa ili usluga. ISO certifikat nije prihvatljiv trošak jer se njime ne potvrđuje sukladnost proizvoda.


      02.05.22, 15:28

  • REDNI BROJ PITANJA: 5.2. 3t0AphE DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.04.22, 12:16

    1.       U UzP (Referentni broj: C1.1.2. R2-I5) su navedene dvije oprečne tvrdnje:

    a.       Za djelatnika za kojeg nije dostupan podatak o zadnjem godišnjem bruto iznosu plaće za punih 12 mjeseci, izračun se vrši na temelju dostavljenog izračuna plaće za drugog zaposlenog djelatnika raspoređenog na isto ili slično radno mjesto, a čiji su zadnji godišnji troškovi dostupni za 12 uzastopnih mjeseci koji prethode mjesecu u kojem se podnosi projektni prijedlog.

     

    b.       U okviru projektnog prijedloga potrebno je dostaviti sljedeće potporne dokumente: platne liste za razdoblje od 12 mjeseci koji prethode mjesecu objave Poziva (minimalno za ožujak 2021.).

     

    Pitanje:

    Molim pojašnjenje jesu li referentne plaće za razdoblje prethodnih 12 mjeseci od mjeseca koji prethodi objavi poziva ili od mjeseca koji prethodi podnošenju projektnog prijedloga?

     

      

    2.       U UzP (Referentni broj: C1.1.2. R2-I5) navedeno je sljedeće: Za potpore dodijeljene za diversifikaciju postojeće poslovne jedinice prihvatljivi troškovi moraju premašivati najmanje 200 % knjigovodstvene vrijednosti imovine koja se ponovno upotrebljava, uknjižene u poreznoj godini koja prethodi početku radova.

    Pitanje:

    Molim pojašnjenje što točno označava sintagma “imovina koja se ponovno upotrebljava”?

    1. Sukladno 1. Izmjeni Poziva, od 20.01.2022.,  u Uputama za prijavitelje kao i u  Prilogu 6 Metodologija obračuna troškova prema PMF metodi navedeno je izmijenjeno te molimo da provjerite važeće definicije.

     

    2. “Imovina koja se ponovno upotrebljava” odnosi se na postojeću materijalnu i nematerijalnu imovinu koja se upotrebljava za potrebe projekta i koja je uknjižena u poreznoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave. Ovaj uvjet odnosi se samo na potpore dodijeljene za diversifikaciju postojeće poslovne jedinice.

    DATUM ODGOVORA: 27.04.22, 15:49


1-10 od 320 zapisa
...

Upiti

Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.