Tehnička podrška
Povratak na poziv

Poziv je Zatvoren

Kategorije

  • Sva pitanja (7)
  • Prihvatljivost prijavitelja (3)
  • Prihvatljivost projekta (2)
  • Prihvatljivost troškova (0)
  • Prihvatljivost aktivnosti (1)
  • Ostalo (1)
  • REDNI BROJ PITANJA: 1.1. 206LNPjgz DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 14.08.25, 19:51

    Je li prihvatljiv Prijavitelj koji je na prethodnom javnom pozivu NPOO.C1.3.R2-I1.03 ostvario financiranje predloženog projekta? U projektu kojeg planiramo prijaviti na javni poziv NPOO.C1.3.R2-I1.08 se ne radi se o istim troškovima odnosno o dvostrukom financiranju već o potpuno novom projektu?

    U skladu s poglavljem 2.3. Kriteriji za isključenje prijavitelja, potpora se, između ostaloga, ne može dodijeliti Prijavitelju koji u provedbi još ima projekt za koji su mu dodijeljena sredstva iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., u okviru poziva pod ref. br. KK.06.3.1.15 („Izgradnja i opremanje postrojenja za biološku obradu odvojeno sakupljenog biootpada“) pri čemu se provjerava je li za projekt odobren Završni ZNS u sustavu eFondovi.

    Prijavitelj čiji je projekt financiran iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. kroz Poziv „Ulaganje u učinkovitu upotrebu resursa i potpora prelasku na kružno gospodarstvo“ (NPOO.C1.3.R2-I1.03) ne podliježe ovom kriteriju isključenja tj. prihvatljiv je za financiranje.

    DATUM ODGOVORA: 20.08.25, 15:34

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.2. 206pNssIv DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 25.08.25, 11:50

    Poštovani,

    Na kraju članka 1. 3 Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje navodi se da je Prijavitelj dužan dostaviti važeći akt za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom ili isti ishoditi do kraja provedbe projekta.

    Molim informaciju da li se Poziv odnosi samo na tvrtke iz djelatnosti gospodarenja otpadom i na koji način (i mogu li uopće) apliciraju tvrtke iz trgovačke djelatnosti imajući u vidu složenost procesa ishođenja dozvole i vrijeme potrebno za istu?

    Hvala unaprijed

    U skladu s poglavljem 2.1. Uputa za prijavitelje (UzP), prijavitelj u sklopu ovog Poziva može biti pravna ili fizička osoba koja je mikro, malo, srednje ili veliko poduzeće koje je na dan podnošenja projektnog prijedloga registrirano najmanje godinu dana u sudskom ili drugom odgovarajućem registru države sjedišta Prijavitelja. Poziv nije ograničen na tvrtke koje su registrirane za djelatnost gospodarenja otpadom. Međutim, ukoliko prijavitelj ne posjeduje važeći akt za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom, prilikom prijave dužan je potpisom Izjave (Obrazac 2.) obvezati se da će do kraja provedbe projekta  ishoditi akt za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom tj. dozvolu za gospodarenje otpadom ili Rješenje o upisu u Očevidnik sakupljača i oporabitelja (vidi fusnotu 17 UzP-a). Navedeni akt je izvor provjere za pokazatelj Dodatni kapacitet recikliranja otpada iz poglavlja 1.4.  UzP-a, te ga je potrebno dostaviti najkasnije prilikom podnošenja završnog Zahtjeva za nadoknadom sredstava. Na prijavitelju je da procijeni može li vrijeme potrebno za ishođenje traženog akta biti prepreka uspješnom i pravovremenom završetku projekta.

    DATUM ODGOVORA: 28.08.25, 08:55

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.3. 206sVTBO2 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 04.09.25, 12:09

    Poštovani,

    1. U Uputama za prijavitelje, u točki 1.5. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava, u Tablici 2 navodi se „Maksimalni intenziteti potpore za ulaganja koja se nalaze u potpomognutim područjima RH (isključujući potpore za ulaganja koja se nalaze u Gradu Zagrebu kao potpomognutom području)“. Nastavno na prethodno navedeno, molim Vas za informaciju da li se Poziv odnosi samo na Prijavitelje koji se nalaze na potpomognutim područjima RH?

    2. Jesu li prihvatljivi prijavitelji i komunalna poduzeća-trgovačka društva u vlasništvu JLS te koji se intenzitet potpore primjenjuje na njih?

    Nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

    U poglavlju 1.3. UzP-a Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstava su u Tablici 2 i Tablici 3 su iskazani maksimalni intenziteti potpore za ulaganja koja se nalaze u potpomognutim područjima RH.

    U Tablici 2 se navodi Maksimalni intenziteti potpore za ulaganja koja se nalaze u potpomognutim područjima RH, ali isključujući potpore za ulaganja koja se nalaze u Gradu Zagrebu kao potpomognutom području.

    U Tablici 3 se navodi Maksimalni intenziteti potpore za ulaganja koja se nalaze u području Grada Zagreba kao potpomognutim područjem.

    Iz prije spomenutog slijedi da i Grad Zagreb je potpomognuto područje, ali s manjim maksimalnim intenzitetom potpore u odnosu na druga potpomognuta područja RH, pa su stoga dane dvije tablice.

    Komunalna poduzeća koja su trgovačka društva u vlasništvu JLS-a su velika poduzeća i prihvatljivi su prijavitelji uz uvjet da udovoljavaju ostalim zahtjevima za prijavitelje koji su navedeni u ovom Pozivu. Maksimalni intenzitet potpore je 45 % prihvatljivih troškova za Grad Zagreb, a maksimalni intenzitet potpore je 55 % prihvatljivih troškova za slučaj ostalih potpomognutih područja RH.

    DATUM ODGOVORA: 10.09.25, 15:34

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.1. 206h4Eh7n DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 27.08.25, 15:15

    Potencijalni prijavitelj ima postojeću kompostanu.

    Planira ulaganje u tehnološko unaprjeđenje postojećih postrojenja za recikliranje, pri čemu će maksimalni kapacitet pogona ostati isti, dok će se dinamika (vremenski period) postizanja tog kapaciteta značajno skratiti. Navedena prihvatljiva ulaganja u skladu s točkama 2.7. i 2.10. Poziva. Prijavitelj projektnim prijedlogom doprinosi ispunjavanju zadanih ciljeva Poziva i Plan gospodarenja otpadom RH 2023.-2028.

    Ključno je pitanje je li prihvatljivo da kapacitet kompostane ostane isti, ali da pritom prijavitelj dokaže da će u kraćem roku od inicijalnog planiranog, ali  uz značajnije efikasnije postupke doprinijeti ispunjavanju svih ciljeva Poziva i druge pravne regulative, posebice stavljajući naglasak pozitivan utjecaj na ciljeve koje projekt emitira na Poziv i PGO.

    Nadalje, molimo tumačenje u svezi prihvatljivih troškova -  može li se integriranje obnovljivih izvora energije u objektima kompostane svrstati u jednu od prihvatljivih kategorija troškova iz točke 2.10. budući da im je ključna svrha reciklaža biootpada (npr. „sve ostale neophodne aktivnosti u svrhu puštanja u pogon nabavljenog postrojenja/opreme za recikliranje bio otpada). Predmetno također doprinosi i učinkovitijoj uporabi resursa u kontekstu biootpada kroz manji ugljični otisak.

    Nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

    1. Svrha i predmet ovog Poziva je povećati kapacitete RH za recikliranje odvojeno sakupljenog biootpada. Prema poglavlju 1.4. UzP-a pokazatelj Poziva je dodatni kapacitet za recikliranje otpada. Ovim pokazateljem se prikazuje dodatni kapacitet za recikliranje otpada uključen u sustav gospodarenja otpadom RH, a koji je rezultat podržanih aktivnosti ulaganja. Stoga nije prihvatljiv projekt koji ne može dokazati ulaganja u dodatne kapacitete recikliranja otpada.

    2. Prema poglavlju 2.8. ovim pozivom se ne može financirati, između ostalog, oprema koja izravno ne služi recikliranju otpada odnosno izravno ne doprinosi postizanju pokazatelja recikliranja otpada postupkom oznake R3 u okviru ovog poziva. Neprihvatljive aktivnosti projekta su i druge aktivnosti čijom provedbom i uporabom njihovih rezultata, a koje izravno ne služe recikliranju otpada odnosno izravno ne doprinosi postizanju pokazatelja recikliranja otpada postupkom oznake R3 u okviru ovog poziva. Stoga Prijavitelj može predvidjeti korištenje obnovljivih izvora energije, no isti nisu prihvatljivi trošak po ovom pozivu jer se ne radi o neophodnim aktivnostima u svrhu puštanja u pogon nabavljenog postrojenja/opreme za recikliranje bio otpada. Ovaj trošak prijavitelj može prikazati kao neprihvatljiv trošak u okviru projekta i financirati vlastitim sredstvima.

    DATUM ODGOVORA: 03.09.25, 15:26

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.2. 206eZ43st DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 04.09.25, 10:29

    Poštovani, 

    potencijalni prijavitelj posjeduje postojeću kompostanu i planira ulaganje u opremu koju do sada nije imao, a koja bi omogućila tehnološko unapređenje postojećeg postrojenja za recikliranje. Da li se kod izrade Metodologije procjene predviđenih količina otpada koje će se reciklirati u postrojenju za recikliranje kao relevantne mogu koristiti samo nove (dodatne) količine biootpada koje do sada nisu bile ni odvojeno prikupljane ni obrađivane ili se mogu uključiti i postojeće količine odvojeno prikupljenog biootpada koje se, zbog nedostatka opreme, odvoze na obradu vanjskom obrađivaču i nakon toga vraćaju na recikliranje u postojeću kompostanu a što rezultira manje resursno učinkovitim procesom obrade i manjom kvalitetom recikliranja? Naime, ulaganje u nabavu tehnološki naprednije opreme i implementacija u postojeće postrojenje znatno bi skratilo vrijeme kompostiranja biootpada i dovelo do veće kvalitete i resursne učinkovitosti recikliranja svega biootpada kojeg prijavitelj prikuplja.

    Zahvaljujem!

    Nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

    Prema poglavlju 1.3. UzP-a Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje u Metodologiji procjene predviđenih količina (u t/god) otpada koji će se reciklirati u postrojenju za recikliranje su navedeni pod 4.a, 4.b i 4.c uvjeti i zahtjevi koje trebaju ispuniti prilikom procjene predviđenih količina odvojeno prikupljenog biootpada koji ulazi u proces recikliranja u predloženom projektu.

    U stavci 4.b je naveden i zahtjev da Prijavitelj nije uzeo u obzir količine otpada koje se već recikliraju na području obuhvata projekta.

    Skrećemo pažnju da je prihvatljiv projekt onaj koji može dokazati ulaganja u dodatne kapacitete recikliranja biootpada.

    DATUM ODGOVORA: 10.09.25, 15:32

  • REDNI BROJ PITANJA: 4.1. 206ytikcK DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 21.08.25, 14:27

    Prijavitelj namjerava prijaviti proširenje postojeće kompostane i izgradnju pomoćnih objekata u koja će se ugrađivati oprema koja se nabavlja. Da li je do kraja projekta (31.03.2026.) nužno ishodovati uporabnu dozvolu za objekte koji će se graditi ili će biti dostatno da se prijavi tehnički pregled objekata?

    Sukladno poglavlju 1.4. Pokazatelji Uputa za prijavitelje, jedan od pokazatelja poziva je  broj izgrađenih i/ili opremljenih postrojenja (opreme, uređaja) za biološku obradu odvojeno sakupljenog biootpada. Izvori provjere su Završno izvješće o provedbi projekta i zapisnik o primopredaji (ukoliko postoji zakonska obveza ishoditi uporabnu dozvolu za predloženo i provedeno ulaganje). S obzirom na navedeno, do kraja razdoblja provedbe tj. inicijalno do 31.3.2006. potrebno je ishoditi uporabnu dozvolu ukoliko postoji takva zakonska obveza.

    DATUM ODGOVORA: 28.08.25, 08:55

  • REDNI BROJ PITANJA: 5.1. 206TVdECp DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 03.09.25, 09:17

    Komunalna tvrtka posjeduje važeću Dozvolu za gospodarenje otpadom u kojoj je maksimalan godišnji kapacitete oporabe biootpad 22.503t/god. U 2024. god na kompostani je postupkom oporbe obrađeno 11.595,44t biootpada. Ovim projektom predviđena je nabavka utovarnog stroja, te izgradnja dodatnih objekta kojim ćemo unaprijediti tehnologiju obrade biootpad što će rezultirati povećanjem količina obrađenog biootpada za više od 500t godišnje. Dokaz povećanja količina obrađenog biootpad biti će vidljivo svake godine kroz Registra onečišćivač okoliš (ROO). Analizom tržišta i dostupnost biootpada kao i metodologijom procjene predviđenih količina obrazložiti ćemo dinamiku povećanja godišnjih količina biootpada. Navedenim povećanjem nećemo preći maksimalne količine oporabe biootpada od 22.503 t/god kako je navedeno u Dozvoli.

    U uputama za prijavitelja navedeno je da je izvor provjere za pokazatelj Dodatni kapacitet recikliranja otpada iz poglavlja 1.4. Dozvola za gospodarenje otpadom. Smatra li se prihvatljivim obrazloženje u sklopu navedene Analize ili je potrebno ići na izmjenu Dozvole?

    Nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

    Svrha i predmet ovog Poziva je povećati kapacitete RH za recikliranje odvojeno sakupljenog biootpada. Prema poglavlju 1.4. UzP-a pokazatelj Poziva je dodatni kapacitet za recikliranje otpada. Ovim pokazateljem se prikazuje dodatni kapacitet za recikliranje otpada uključen u sustav gospodarenja otpadom RH, a koji je rezultat podržanih aktivnosti ulaganja.

    Prema poglavlju 1.3. UzP-a Specifične odredbe za projekte ulaganja u postrojenja za recikliranje je navedeno da u projektnom prijedlogu Prijavitelj dokazuje da će reciklirati odvojeno prikupljeni biootpad te provoditi dozvoljeni postupak recikliranja R3, a rezultirajući proizvod (sekundarna sirovina) mora udovoljiti zahtjevima za gnojidbene materijale koji su navedeni u Pozivu.

    Prihvatljiv projekt je onaj koji može dokazati ulaganja u dodatne kapacitete recikliranja biootpada (ključni brojevi navedeni u poglavlju 1.3. UzP-a), a Izvori provjere su Završno izvješće o provedbi projekta i akt za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom.

    DATUM ODGOVORA: 10.09.25, 15:33


1-7 od 7 zapisa

Upiti

Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.