Tehnička podrška
  • REDNI BROJ PITANJA: 5.12. 44ITRZ67 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 07.11.24, 09:19
    Ostalo

    Poštovani,

    ljubazno Vas molimo odgovore na slijedeća pitanja;

     

    1.       Po natječajnoj dokumentaciji u prilogu 2.4. Obrazac za ocjenjivanje kvalitete navode se kriteriji kao i bodovi za kvalitativnu procjenu projekta. Po Kriteriju 2 Financijska održivost projekta, konkretno kriterij 2.1. Osiguranje sredstava Prijavitelja za provedbu projekta, Prijavitelj može dobiti do maksimalno 1 bod ako uz potpisani Obrazac 5 dostavi Obvezujuće pismo namjere banke kojim potvrđuje da ima u cijelosti osigurana sredstva za sufinanciranje provedbe projekta.

    Ako se prijavitelj odluči da će zatvoriti financijsku konstrukciju vlastitim sredstvima, pri čemu nije u obvezi dostaviti obvezujuće pismo namjere banke, hoće li za to dobiti bodove? Te na koji način će se zatvaranje financijske konstrukcije vlastitim sredstvima dokazati?

     

    2.       Analizom tržišta dokazuje se usklađenost projektnog prijedloga s primjenjivim kriterijima prihvatljivosti projekta. U navedenoj Analizi tržišta potrebno je navesti sljedeće informacije:

     

    1.       Indikativni popis subjekata od kojih se planira preuzeti otpad,

    2.       Protučinjenični scenarij,

    3.       Metodologiju procjene predviđenih količina otpada.

     

    Moje pitanje je tko je zadužen za izradu navedenog dokumenta (Analizu tržišta)?

    Isto tako potpisuje li izrađenu Analizu tržišta ovlaštena osoba za zastupanje prijavitelja ili taj dokument potpisuje stručna osoba odgovarajuće struke? Ukoliko dokument potpisuje stručna osoba koje struke bi to podrazumijevalo?

     

    3.       Na stranici 10 u Uputama za prijavitelje u članku 1.5. Financijska alokacija, iznosi i intenziteti bespovratnih sredstva u odjeljku u kojem se navode troškovi prihvatljivi za sufinanciranje u okviru ovog Poziva navode se dodatni troškovi ulaganja i ukupni troškovi ulaganja. U slučaju da su prihvatljivi troškovi dodatni troškovi ulaganja koji se utvrđuju izradom PROTUČINJENIČNE ANALIZE, u navedenim uputama ne postoji dodatak koji objašnjava metodologiju njezine izrade sukladno članku 47. Uredbe GBER.

    Kada Prijavitelj ide na opciju sufinanciranja ukupnih troškova ulaganja za ulaganje koje se sastoji od ugradnje dodatne komponente u već postojeći objekt na koji način se dokazuje da podnositelj zahtjeva za potporu ne bi ulagao bez dobivene potpore?

     

    Hvala unaprijed,

    Srdačan pozdrav.

    Nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta ili prijavitelja, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično .

    1.      Prijavitelj će dobiti dodatne bodove ako odluči zatvoriti financijsku konstrukciju i vlastitim sredstvima. Prijavitelj može dostaviti izvod iz poslovnih knjiga ili izjavu banke da ima osigurana sredstva ili ugovor o kreditu s bankom i slično.

    2.      Prijavitelj je u obvezi dostaviti dokument Analiza tržišta i dostupnosti otpada. Potpisivanje istoga nije obavezno.

    3.      Kada Prijavitelj ide na opciju sufinanciranja ukupnih troškova ulaganja za ulaganje koje se sastoji od ugradnje dodatne komponente u već postojeći objekt, navedeno se dokazuje dostavom Analize tržišta i dostupnosti otpada čiji sastavni dio je i financijski tijek projekta koji dokazuje negativni neto novčani tok projekta te se za navedeno ne izrađuje protučinjenični scenarij.

     

    Općenito o protučinjeničnom scenariju: UzP ne propisuje metodologiju, formu, oblik i druge detalje protučinjeničnog scenarija niti je isto propisano u GBER-om. Uopćeno rečeno, protučinjenični scenarij je sažeti prikaz analize što bi se dogodilo ili je razumno očekivati da bi se dogodilo bez državne potpore. Taj alternativni scenarij mora biti jasno određen i imati razumnu podlogu i uobičajeno se uzima prilikom donošenja internih poslovnih odluka poduzetnika. Postojanje takvih scenarija se može opisano u poslovnim planovima, procjenama rizika  ili drugim dokumentima koji se dostavljaju potencijalnim investitorima.

    Članak 47. GBER-a govori da protučinjenični scenarij treba biti vjerodostojan s obzirom na pravne zahtjeve, tržišne uvjete i poticaje, a za ovaj Poziv bitno je uzeti u obzir i protučinjenični scenarij koji se sastoji od obrade otpada na temelju postupka obrade koji se nalazi niže u redoslijedu prioriteta hijerarhije otpada iz članka 4. točke 1. Direktive 2008/98/EZ kao se zahtijeva GBER-om u Članku 47.

    DATUM ODGOVORA: 14.11.24, 16:35