Tehnička podrška
  • REDNI BROJ PITANJA: 5.87. 44nAgyST DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.12.24, 10:31
    Ostalo

    Molimo Vas pojašnjenje prihvatljivosti aktivnosti/troškova. Naime, u dijelu 2.7. i 2.10. UzP-a prihvatljivom aktivnošću, odnosno prihvatljivim troškom smatra se između ostalog sljedeće:

    - sve ostale neophodne aktivnosti u svrhu puštanja u pogon nabavljene opreme za recikliranje.

    Sukladno propisanim uvjetima Poziva, Prijavitelj ukoliko nije već ishodio, mora do kraja provedbe projekta ishoditi akt za obavljanje djelatnosti gospodarenja otpadom. Za Prijavitelje na koje je primjenjivo, uz zahtjev za izdavanje dozvole, prilaže se između ostalog, Elaborat gospodarenja otpadom kako je uređeno Zakonom o gospodarenju otpadom (NN broj  84/21, 142/23) i Pravilnikom o gospodarenju otpadom (NN broj 106/22). Članak 31. stavak 2. Zakona o gospodarenju otpadom glasi „Elaborat gospodarenja otpadom je sastavni dio dozvole za gospodarenje otpadom koji mora biti izrađen u skladu s ovim Zakonom i propisima koji su doneseni na temelju ovoga Zakona.“ Nastavno na sve ranije navedeno, smatra li se trošak izrade Elaborata prihvatljivim u okviru Poziva?

    Nadalje, Prijavitelj u Obrascu 3. Izjava o korištenim potporama mora izjaviti „Potvrđujem, u svoje ime i u ime Prijavitelja da sam kao Prijavitelj i osoba po zakonu ovlaštena za zastupanje Prijavitelja svjestan da se prilikom utvrđivanja poštuju li se odredbe o zbrajanju potpora iz Programa dodjele državnih potpora, uzimaju u obzir svi iznosi potpora koje su određenom poduzetniku, projektu ili aktivnosti dodijeljene iz državnih/javnih izvora neovisno o tome radi li se o sredstvima iz Programa dodjele državnih potpora ili drugih davatelja potpora na razini državne uprave ili sredstvima dodijeljenima od strane jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.” Međutim, prethodni dio izjave, kao i njezin tablični prikaz odnose se isključivo na provjeru dvostrukog financiranja, u okviru članka 47. Potpore za ulaganje u recikliranje i ponovnu uporabu otpada Uredbe 651/14. U prethodnim odgovorima niste najavili ispravku obrasca, dok pritom važi da se isti, kako bi prošli administrativnu provjeru ne mogu mijenjati. Molimo Vas potvrdu da se u Izjavu unose isključivo sve ostvarene ili prijavljene potpore temeljem članka 47. Uredbe 651/14. Odnosno, molimo Vas informaciju očekuje li se uz sve očekivane ispravke, korekcija Obrasca 3. Izjave o dodijeljenim potporama?

    Također, i dalje ostaje nejasno, odnosno ni kroz pitanja i odgovore nije definirano koja je referentna vrijednost za praćenje povećanja broja radnih mjesta stvorenih projektom. Unosi li Prijavitelj za početnu vrijednost pokazatelja 3.2. Doprinos stvaranju radnih mjesta, broj zaposlenih prema satima rada prema zadnje odobrenom računovodstvenom razdoblju ili drugo primjenjivo?

    Ovim putem Vas molimo produljenje roka za dostavu projektnih prijedloga do kraja siječnja, odnosno do 31.01.2025. godine uslijed:

    - Kompleksnosti poziva i velikog broja zaprimljenih upita

    - Uključenosti suradnika u proces pripreme projektnog prijedloga, odnosno Analize tržišta i dostupnosti otpada koja čini uvjet za administrativnu prihvatljivost projekta

    - Produljenog roka ishođenja Mišljenja od strane Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije

    - Istaknutih omaški u objavljenim obrascima čija je ispravka najavljena tek po održavanju radionice, a koje se odnose i na Obrazac 2. i Obrazac 4., a koji su sastavni dio prijavne dokumentacije

    - Istaknutih omaški u Prilogu 2.4. Obrazac za ocjenjivanje kvalitete

    - Omaške u prilogu 1.5. Pravila o provedbi postupaka nabava za neobveznike Zakona o javnoj nabavi gdje se iznosi i dalje prikazuju u valuti HRK

    - Istaknute omaške u UzP  koje se tiču dostave JOPPD obrasca i kriterija vrednovanja

    - Tehničke poteškoće u radu sustava e-građani i NPOO

    - Nadolazeći period blagdana, odnosno povećanog korištenja godišnjih odmora.

    Također Vas molimo da razmotrite mogućnost produljenja roka provedbe projekta u kontekstu vremena potrebnog za ishođenje akta za gospodarenje otpadom i ishođenja uporabne dozvole po završetku radova.

    Elaborat gospodarenja otpadom, kao jedan od dokumenata potrebnih za ishođenje dozvole za gospodarenje otpadom, nije naveden kao prihvatljiv trošak u poglavlju 2.10. Prihvatljive kategorije troškova, i nije predmet financiranja unutar ovog poziva. Prihvatljive aktivnosti navedene u poglavlju 2.7. Prihvatljive aktivnosti projekta, i vezani troškovi navedeni u poglavlju 2.10., mogu se proširiti i na sve ostale aktivnosti potrebne za izvođenje/realizaciju projekta, odnosno na aktivnosti temeljem kojih se projektni cilj planira postići. Isto se odnosi na eventualne nužne zahtjeve struke pri građenju/projektiranju i slične troškove koji se mogu pojaviti zbog opsega i specifičnosti pojedinačnog projekta.

    U Obrascu 3. Izjava o korištenim državnim potporama u prvom odlomku je vidljivo da se isto odnosi na pravila vezana uz  zbrajanje koji dovodi do premašivanja najvišeg intenziteta potpore ili iznosa potpore koji je primjenjiv na tu potporu na temelju Programa dodjele državnih potpora (Prilog 4. Uputa za prijavitelje), Uredbe Komisije br. 651/2014 i Uredbe Komisije br. 2017/1084, Uredbe 2020/972, Uredbe 2021/1237 i Uredbe Komisije br. 2023/1315. Prilog 4. Uputa za prijavitelje odnosi se  isključivo na dodjelu potpora u skladu s člankom 47. Uredbe 651/2014 i sve njene važeće izmjene i dopune. U drugom odlomku je vidljivo da se isti odnosi na potrebu zbrajanja svih potpora koje su vam dodijeljene u skladu s člankom 47. Uredbe 651/2014, uključujući i koje tražite sukladno Prilogu 4. Uputa za prijavitelje, iz svih izvora.

    Vezano uz kriterij odabira 3.2 Doprinos stvaranju novih radnih mjesta molimo vidjeli odgovor na pitanje 44QnGbhn.

    Na radionici održanoj 19. prosinca najavljeno je da će uskoro biti objavljena I. izmjena Poziva, koja će uključivati i pitanje produljenja roka dostave projektnih prijedloga.

    DATUM ODGOVORA: 27.12.24, 16:21