Naziv poziva: Izgradnja i opremanje centara za starije osobe (izvaninstitucijske i institucijske usluge)
Kod poziva: NPOO.C4.3.R3-I4.01
Kategorije
- Sva pitanja (86)
- Prihvatljivost prijavitelja (7)
- Prihvatljivost projekta (13)
- Prihvatljivost troškova (16)
- Prihvatljivost aktivnosti (0)
- Ostalo (50)
Upiti
Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.
- 54UxaBgJ
Poštovani,
U Uputama za prijavitelje naznačeni su financijski kapaciteti prijavitelja te je u poglavlju naznačeno da zbrojeni prihodi prijavitelja i partnera u prethodnoj fiskalnoj godini moraju iznositi minimalno 25% od traženog iznosa bespovratnih sredstava u projektnoj prijavi (zadovoljenje kriterija utvrđuje se u odnosu na inicijalno traženi iznos u projektnom prijedlogu).
S obzirom da je centar za starije osobe u vlasništvu grada te je grad u ovom slučaju prijavitelj, to znači da se gledaju financijski izvještaji grada i županije prijavitelja neovisno o financijskim izvještajima centra za starije osobe?
Unaprijed zahvaljujemo na odgovoru.
- 54ewYLGc
Poštovani,
može li se obuhvat projekta odvijati na dvije različite lokacije u vlasništvu prijavitelja unutar jedne JLS (grada)?
Navedeno bi značilo da prijavitelj dostavlja dvije građevinske dozvole za rekonstrukciju dva objekta, ali oba u funkciji Centra za starije i u vlasništvu prijavitelja. - 54SsxlyI
Poštovani,
molim Vas informaciju da li kod prijave projekta treba dostaviti troškovnik radova?
S poštovanjem,
Silvija Lukačin
- 54k1lS7V
Poštovani,
molimo Vas da razjasnite dilemu oko rangiranja projekata iz iste županije. Naime, u poglavlju 3.6. stoji sljedeće:
Ako više projektnih prijedloga iz iste jedinice područne (regionalne) samouprave ostvari isti broj bodova, a raspoloživa financijska sredstva su dostatna za donošenje Odluke o financiranju za samo jedan ili neke od tih projektnih prijedloga, primjenjuje se dodatno rangiranje za takve projektne prijedloge. Dodatno rangiranje vrši se na način da se daje prednost projektnom prijedlogu koji je ostvario više bodova na četvrtom bodovnom kriteriju (Broj novih dodatnih smještajnih kapaciteta u Centru za starije).Dok u poglavlju 2.9. imamo:
Ako će jedna županija sudjelovati kao partner u više projektnih prijedloga (različitih prijavitelja), takvi će projektni prijedlozi biti ocijenjeni, a Ugovor će biti dodijeljen projektnom prijedlogu koji je ocijenjen s najvećim brojem bodova. Ukoliko je broj bodova takvih projektnih prijedloga jednak, ugovor će biti dodijeljen projektnom prijedlogu koji je zaprimljen ranije. Svi ostali projektni prijedlozi u kojima je partner ista županija bit će odbačeni.
Molimo da odgovorite koji kriterij će se primjenjivati ako dva projekta iz iste županije imaju jednaki broj bodova - četvrti bodovni kriterij (prema 3.6.) ili vrijeme predaje (prema 2.9.)?
- 54N53gC3
Poštovani,
U točki 2.7. Prihvatljivost prijavitelja i partnerstva navedeno je:
Projektni prijedlozi moraju uključivati jedinicu lokalne samouprave kao prijavitelja, a obavezni partner prihvatljivom prijavitelju u svakoj projektnoj prijavi je jedinica područne (regionalne) samouprave, tj. županija na čijem području se projekt provodi.
Napomena: Neovisno o ulozi partnera, Prijavitelj/Korisnik preuzima potpunu pravnu i financijsku odgovornost za upravljanje i provedbu Projekta.
U našem slučaju osnivač Doma za starije u Splitu je SDŽ ( JL(R)S ) - što zadovoljava kriterij obavezan partner, a korisnik je Dom za starije i nemoćne osobe.
Moje pitanje je da li prijavitelj može biti korisnik, Dom za starije a ne JLS ?
Naime u Napomeni se navodi mogućnost za prijavitelja : Prijavitelj/Korisnik?
Da li postoji posebno poglavlje za prihvatljive iznose troškova ( izrada dokumentacije, stučni nadzor i prijava i vođenje projekta, i sl )? U prijašnjim natječajima Energetske učinkovitosti preko Javnog poziva bili su navedeni iznosi za tražene usluge u objavljenom pozivu?
Srdačno,
Goranka Padavić
- 54MV8zc2
Poštovani
Kako je u našem konkretnom slučaju vlasnik i osnivač ustanove socijalne skrbi /Doma za starije i nemoćne osobe/ Županija , uvažavajući odredbe čl.2.7. Uputa prijaviteljima, molimo za izmjenu odredbi navedenog članka kako bi ste istim osigurali da prijavitelj može samostalno podnijeti projektnu prijavu odnosno da partnerstvo nije obvezno…..
U konkretnom slučaju odredbe čl.2.7. u startu eliminiraju sve Županije za prijavu spremnih projekata / projektne dokumentacije, za čiju izradu /ishođena građevinska dozvola, izrađen izvedbeni projekt/ s ostalim naknadama / komunalne naknade, vodne naknade, arheološka istraživanja/ je u našem slučaju Županija izdvojila cca 900.000,00 kn
Naš prijedlog odredbi čl.2.7.Prihvatljivost prijavitelja i partnera, formiranje partnerstva
Prihvatljivi prijavitelji za sufinanciranje izgradnje centara za starije osobe su jedinice područne (regionalne) samouprave ili jedinice lokalne samouprave na području Republike Hrvatske prema Zakonu o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (NN, br. 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17, 98/19, 144/20) i Zakonu o Gradu Zagrebu (NN br. 62/01, 125/08, 36/09, 119/14, 98/19 i 144/20).
U okviru ovog Poziva projektno partnerstvo nije obavezno u slučaju kada je prijavitelj jedinice područne (regionalne) samouprave/Županija.
U slučaju kada je prijavitelj jedinice lokalne samouprave projektno partnerstvo je obavezno. što znači da u tom slučaju prijavitelj ne može samostalno podnijeti projektnu prijavu, a obavezni partner prihvatljivom prijavitelju u svakoj projektnoj prijavi je jedinica područne (regionalne) samouprave, tj. županija na čijem području se projekt provodi. Jedna županija može biti Partner u više projektnih prijedloga prijavitelja sa sjedištem u toj županiji/
Isto tako odredbama poglavlja 2.1. nameće se prijaviteljima kojima će biti dodijeljena sredstva da moraju osnovati novu javnu ustanovu……. Molimo za pojašnjene koja je svrha navedene odredbe? i što bi se konkretno time postiglo ?….za razliku od toga da se svim ponuditeljima / Županijama koje imaju ustanove čija je djelatnost usko vezana za samu djelatnost ovoga Poziva…/Domove za starije i nemoćne osobe/ ostavi i dodatna mogućnost i izbor da u se u okviru već postojeći ustanova može osnovati „Podružnica“, „Dislocirana jedinica“ ili „Novi Odjel“, što se u dosadašnjoj praksi u niz Županija pokazalo više nego odlično i krajnje funkcionalno u svakom pogledu.
Postojeće odredbe poglavlja 2.1 u startu eliminiraju sve Županije koje imaju spremne i izrađene projekte s važećim građevinskim dozvolama u koje su uložena značajna novčana sredstva.
Unaprijed Vam se zahvaljujemo na razumijevanju
Srdačan pozdrav
- 54HvaHyX
Poštovani,
u UzP navedeno je kako su prihvatljivi troškovi nastali nakon 1.2.2020. godine, a tijekom razdoblja provedbe projekta (osim troškova izrade projektno-tehničke dokumentacije i usluge vanjskih stručnjaka u području javne nabave). Znači li to da troškovi izvođenja radova te troškovi opremanja nastali nakon 1.2.2020., a prije objave ovog Poziva, neće biti prihvatljivi za retroaktivno potraživanje sredstava?
- 54tK5XBo
Poštovani,
ukoliko nositelj projekta prilikom prijave projektnog prijedloga ne dostavi pravomoćnu građevinsku dozvolu i dokaz o vlasništvu zemljišta je li moguća naknadna dostava dokumentacije kroz Zahtjev za dopunu/pojašnjenje ili se u tom slučaju projektni prijedlog isključuje iz daljnje administrativne obrade? Ukoliko prethodno navedeno nije kriterij za isključenje iz daljnje administrativne obrade, treba li na dokumentima koji će se dostaviti kao odgovor na Zahtjev za dopunu/pojašnjenje biti naznačen datum prije podnošenja projektnog prijedloga ili na istima može stajati datum ishođenja nakon podnošenja prijave projekta?
Unaprijed hvala.
- 54z9EkNn
Poštovani,
Imamo nekoliko upita i sugestija koje smo naveli prema točkama u nastavku:
· Jedinica lokalne samouprave ishodila je građevinsku dozvolu 2017. godine za izgradnju doma za starije i nemoćne Markuševec (dalje u tekstu „Dom“), angažirala je projektanta te je izradila projektno-tehničku dokumentaciju za izgradnju Doma.
Nakon toga, dala je svom trgovačkom društvu (u 100 postotnom vlasništvu JLS-a) pravo građenja te je u 2018. godini izmijenila građevinsku dozvolu u kojom se promijenio investitor iz JLS-a u trgovačko društvo.
Trgovačko društvo za potrebe JLS-a provelo je postupak javne nabave, odabralo izvođača i potpisala ugovor. Početak gradnje započeo je u ožujku 2020. godine te svi troškovi gradnje (izdani računi) nastali nakon ožujka 2020. glase na trgovačko društvo. Projekt se sastoji od izgradnje i opremanja, a završava konačnim opremanjem Doma.
Nastavno na navedeno, molimo pojašnjenje prihvatljivosti troškova navedenog modela, odnosno hoće li trošak koji će JLS-u nastati nakon primopredaje Doma biti prihvatljiv?
· Isto tako, u građevinskoj i uporabnoj dozvoli naveden je objekt doma za starije osobe. Je li navedeno prihvatljivo s obzirom na obvezu osnivanja centra za pružanje usluga u zajednici?
· Nadalje, tijekom programiranja NPOO-a, odnosno prikupljanja podataka koji se odnose na aktivnosti/projekte/mjere (koje mogu doprinijeti bržoj i učinkovitijoj provedbi reformskih procesa te općenito oporavku te jačanju društva u smislu spremnosti na buduće krizne situacije) prema javnosti se slala informacija da „sve mjere i aktivnosti poduzete od 1. veljače 2020. godine, a koje predstavljaju reforme i ulaganja usklađena s kriterijima i ciljevima Mehanizma za oporavak i otpornost smatraju se prihvatljivima za financiranje sredstvima Mehanizma za oporavak i otpornost.“ . Također, isto se nalazi na 32 . stavku UREDBE (EU) 2021/241 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 12. veljače 2021. o uspostavi Mehanizma za oporavak i otpornost.
Nastavno na navedeno predlažemo da u Uputama za prijavitelje u točki 2.3. Razdoblje provedbe projekta promijenite stavku 1. „Provedba projekta započinje datumom potpisa ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, a provedba određenih projektnih aktivnosti (priprema projektno-tehničke dokumentacije i ugovaranje usluge vanjskih stručnjaka u području javne nabave) smije započeti i prije potpisa ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava“ u „Provedba projekta započinje datumom potpisa ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, a provedba određenih projektnih aktivnosti (priprema projektno-tehničke dokumentacije, ugovaranje usluge vanjskih stručnjaka u području javne nabave, izgradnja tj. građenje nove građevine i pripadajuće opremanje izgrađenog objekta) smije započeti i prije potpisa ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava“
· Isto tako, u Uputama za prijavitelje pod točkom „2.7. Prihvatljivost prijavitelja i partnera, formiranje partnerstva“ stoji da „u okviru ovog Poziva projektno partnerstvo je obavezno, što znači da prijavitelj ne može samostalno podnijeti projektnu prijavu. Projektni prijedlozi moraju uključivati jedinicu lokalne samouprave kao prijavitelja, a obavezni partner prihvatljivom prijavitelju u svakoj projektnoj prijavi je jedinica područne (regionalne) samouprave, tj. županija na čijem području se projekt provodi“. Međutim Grad Zagreb kao jedinica lokalne samouprave koja ima ujedno i položaj jedinice područne (regionalne) samouprave ne može udovoljiti ovom kriteriju, stoga predlažemo da se u uputama naprave izmjene, odnosno da se napomene da se navedeni kriterij ne odnosi na Grad Zagreb jer sukladno Zakonu o Gradu Zagrebu, grad Zagreb ima položaj županije i jedinice lokalne samouprave.
- 54S1B2Or
Poštovani,
U uputama za prijavitelje pod točkom 2.7. naznačeno je kako su prihvatljivi prijavitelji za sufinanciranje jedinice lokalne samouprave uz obvezno partnerstvo jedinicu regionalne samouprave. Međutim, iz Općih uvjeta (Prilog 1 ) o sklapanju ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji se financiraju iz nacionalnog plana i oporavka i otpornosti 2021.2026. člankom 6., točka 6.4. propisano je da ˝Korisnik provodi projekt samostalno ili s jednim ili više partnera čiji se podaci navode u Ugovoru. Partneri sudjeluju u provedbi projekta te se na prihvatljivost izdataka nastalih kod partnera primjenjuju pravila o prihvatljivosti izdataka koja se primjenjuju u na Korisnika.˝
U tom smislu, zanima nas da li je moguće da u prijavi na projekt uz prijavitelja jedinicu lokalne samouprave te obveznog partnera županiju, sudjeluje i dodatni partner (jedan ili više njih) npr. još neke jedinice lokalne samouprave, a koji bi svi bili potpisnici Sporazuma o partnerstvu.
Unaprijed zahvaljujemo na odgovoru.
Upiti
Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.