Naziv poziva: Izgradnja, rekonstrukcija i opremanje osnovnih škola za potrebe jednosmjenskog rada i cjelodnevne škole
Kod poziva: NPOO.C3.1.R1-I2.01
- REDNI BROJ PITANJA: 2.10. 87x71dnM DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 19.07.23, 09:19Prihvatljivost projekta
Poštovani,
nastavno na objavljene podatke vezane uz projekciju broja učenika i broja razrednih odjela za školsku godinu 2026./27. molimo da pojasnite metodu koju ste koristili kod izrade projekcije broja razrednih odjela po školama.
Naime, razvidno je da je broj učenika s teškoćama u porastu, a prema važećem Pravilniku o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu i odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi („Narodne novine“ br. 124/09., 73/10.), broj učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu smanjuje se za određeni broj učenika s teškoćama (učenika s primjerenim programom obrazovanja).
U tom pogledu, zanima nas i planira li se do 2026. godine izmjena postojećeg ili donošenje novog pravilnika o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu i odgojno-obrazovnoj skupini u osnovnoj školi (u smislu da će se mijenjati kriteriji za određivanje broja učenika u razrednom odjelu, kao npr. da se učenici s utvrđenim individualiziranim pristupom neće uzimati u obzir kod ustroja razrednog odjela).
Lp
U točki 2.6.1. Uputa za prijavitelje pod Posebnim uvjetima i prihvatljivosti projekta detaljno je opisana i metodologija izračuna potrebnog prostora za prelazak u jednu smjenu.
Novim Normativima koje su predložili stručnjaci Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu uspostavljen je sustav dimenzioniranja zgrada osnovnih škola zasnovan na optimalnom prostornom standardu površina prostora po učeniku / razrednom odjelu i modularnosti prostornih jedinica. Opći nastavni prostori razredne i predmetne nastave programirani su na isti način (učionice i kabineti) kako bi se omogućila maksimalna fleksibilnost u prilagodbi različitim kapacitetima i programima. Specijalizirani i društveni prostori optimizirani su varijablom cjelodnevnog korištenja i preklapanja funkcija.
MZO je za potrebe Poziva, a na temelju dostupnih podataka o infrastrukturnim kapacitetima izračunalo broj razrednih odjela koje će škola imati u školskoj godini 2026./2027. s obzirom na demografske trendove i optimizaciju veličine razrednih odjela.
Iako je najveći broj učenika u jednom razrednom odjelu 28, kod projekcije razrednih odjela u školskoj godini 2026./27. razrednih odjeli formirani na način da u razredu ne može biti više od 26 učenika upravo zbog učenika s teškoćama.
Kod škola kod kojih postoje posebne odgojno-obrazovne skupine djece s teškoćama nije se provodila racionalizacija i optimizacija navedenih skupina.
Dodatno, sukladno Normativima prostora građevina osnovnih škola „prema potrebi pojedinih škola, bez obzira na njihovu veličinu, u redovni prostorni program dodaju se ‘male učionice’, koje površinom odgovaraju proširenim kabinetima (28 m2) za provedbu specifičnih programa s manjim grupama učenika (djeca s poteškoćama u razvoju, škole s paralelnim programima za nacionalne manjine i sl).“
Vezano uz promjene zakonodavnog okvira, koje su planirane do kraja 2023. godine, standardna procedura Ministarstva je prije sustavnih promjena napraviti usporednu analizu podataka sustava obrazovanja u RH sa sustavima drugih država članica kao i proučiti prakse rješavanja određenog pitanja. Na temelju rezultata navedenih analiza i uzimanja u obzir nacionalnih specifičnosti i konteksta, Ministarstvo predlaže odgovarajuća zakonodavna rješenja koja se dorađuju i kroz javno savjetovanje prije predlaganja konačnog rješenja.
DATUM ODGOVORA: 25.07.23, 14:12