Naziv poziva: Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2024. godinu
Kod poziva: NPOO.C1.1.1.R4-I1.02
Kategorije
- Sva pitanja (353)
- Prihvatljivost prijavitelja (28)
- Prihvatljivost projekta (45)
- Prihvatljivost troškova (86)
- Prihvatljivost aktivnosti (30)
- Ostalo (164)
Upiti
Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.
- 1086v0Rgn
Poštovani,
ljubazno Vas molim pojašnjenje vezano uz točku 2.1. i točku 2.3. Uputa za prijavitelje - Kriteriji za isključenje prijavitelja.
U točki 2.1. se kao prihvatljivi prijavitelji navode privatna privatna srednje kapitalizirana poduzeća (sukladno definiciji članka 2., točke 103e Uredbe GBER).
Nadalje, u kriterijima za isključenje u točki 2.3. Uputa za prijavitelje je navedeno kako se potpora ne može dodijeliti prijavitelju koji nije malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe Komisije (EU) GBER ili privatno srednje kapitalizirano poduzeće (sukladno definiciji u čl. 2. točka 103e Uredbe GBER).
Članak 2., točka 103e Uredbe GBER glasi:
"malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije” znači poduzetnik koji nije MSP i čiji broj zaposlenih ne premašuje 499, izračunano u skladu s člancima od 3. do 6. Priloga I., čiji godišnji promet ne premašuje 100 milijuna EUR ili čija godišnja bilanca ne prelazi 86 milijuna EUR; više subjekata smatra se jednim poduzetnikom ako je ispunjen bilo koji od uvjeta navedenih u članku 3. stavak 3. Priloga I.; Za potrebe primjene članka 56.e stavka 10. i članka 56.f, malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije znači poduzetnik koji nije MSP i zapošljava do 499 zaposlenika".
Predmetne definicija članka 2., točke 103e Uredbe GBER se ne odnosi na srednje kapitalizirana poduzeća (mid-cap), već se odnosi na mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije koje u ekonomskom i pravnom smislu nisu iste kategorije poduzeća.
Navedeno potvrđuje i engleska inačica Uredbe GBER koja u članku 2., točki 103e uredbe GBER glasi:
"small mid-cap means an undertaking that is not an SME and whose number of employees does not exceed 499, calculated in accordance with Articles 3 to 6 of Annex I, the annual turnover of which does not exceed EUR 100 million or the annual balance sheet of which does not exceed EUR 86 million; several entities shall be considered as one undertaking if any of the conditions listed in Article 3(3) of Annex I is fulfilled. For the purpose of the application of Article 56e(10) and Article 56f, small mid-cap means an undertaking that is not an SME and employs up to 499 employees".
Iz navedenog je vidljivo kako članak 2., točka 103e Uredbe GBER definira malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije (small mid-cap", a ne privatna srednje kapitalizirana poduzeća.
Privatna srednje kapitalizirana poduzeća su definirana Uredbom 2015/1017 i definicija glasi:
"privatno poduzeće srednje tržišne kapitalizacije znači subjekt koji ima do 3.000 zaposlenika i koji nije MSP niti malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije".
Na navedenu definiciju se poziva pojmovnik Uputa za prijavitelje na stranici 80. UzP-a, no u kriterijima za isključenje se uz članak 2., točku 103e Uredbe GBER ne pozivate na Uredbu 2015/1017 po čemu ispada da su prihvatljivi prijavitelji samo mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije do 499 zaposlenih.
Stoga Vas molimo odgovor je li definicija iz Uredbe 2015/1017 primjenjiva?
Jesu li poduzeća koja, sukladno člancima od 3. do 6. Priloga I Uredbe GBER, imaju više od 499 zaposlenih, a manje od 3.000 zaposlenih, prihvatljiva za apliciranje na predmetni Poziv?
Navedeno pitanje se ne odnosi na specifičnog prijavitelja, specifičan projektni prijedlog niti ni na koji način ne traži da ulazite u pojedinosti određenog projektnog prijedloga.
Hvala i lijep pozdrav!
- 108DgB5E8
Vezano za natječaj objavljen na: Detalji poziva "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2024. godinu" - oznaka "NPOO.C1.1.1.R4-I1.02" - NPOO (Nacionalni plan oporavka i otpornosti) - fondovieu.gov.hr
U UzP kod Prihvatljivost prijavitelja (str. 25. točka 2.1. navodi se privatno srednje kapitalizirano poduzeće (sukladno definiciji u čl. 2. točka 103e Uredbe GBER), dok se u pojmovniku istih UzP (str.80.) navode i poduzeća koja spadaju u kategoriju „poduzeće srednje tržišne kapitalizacije” znači subjekt koji ima do 3 000 zaposlenika i koji nije MSP niti malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije (sukladno definiciji u čl. 2 točkama 6. i 7. Uredbe 2015/1017).
Isto tako prema Programu dodjele državnih potpora za mjeru C1.1.1.R4-I1 Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo Program dodjele dp_TERUG 2024_potpisan.pdf (gov.hr),
a na koji se nadovezuje ovaj Poziv prihvatljive su obje kategorije poduzeća kao korisnici potpora ( članak 5. stavak 2., alineja 2., sukladno definicijama iz čl.6.,točkama 10. i 11.).
Slijedom svega navedenoga: Jesu li na ovom pozivu prihvatljivi i prijavitelji koji spadaju u kategoriju poduzeća srednje tržišne kapitalizacije koji imaju do 3 000 zaposlenika?
- 108OwK3W2
Poštovani,
Ako je prijavitelju sustav NPOO u općim podatcima o prijavitelju pod veličina poslovnog subjekta automatski dodijelio veličinu subjekta koja nije sukladna veličini poslovnog subjekta sukladno Pozivu, da li je taj podatak ikako moguće izmjeniti na ispravni podatak, odnosno da li će prijavitelj biti kažnjvan ako projektnu prijavu ispuni sukladno podatku o veličini poduzeća koju mu je kao nepromjenjiv od strane prijavitelja podatak dodijelio online sustav?
- 108IJcbgd
Poštovani,
vezano za prihvatljivu djelatnost prijavitelja, unutar sektora C, prema NKD 2007, molimo Vas tumačenje da li se kao prihvatljivi prijavitelji smatraju samo oni koji po NKD imaju registriranu kao osnovnu djelatnost, jednu od navedenih djelatnosti u točki 2.1?.... ili su prihvatljivi prijavitelji i oni koji imaju navedene djelatnosti iz točke 2.1 registrirane kao poddjelatnosti u Sudskom registru?
npr. tvrtka x ima registriranu osnovnu djelatnost po NKD 1.11 Uzgoj žitarica, mahunarki i uljanog sjemena, ali u Sudskom registru ima registrirane poddjelatnosti iz sektora C: "Proizvodnja hrane i pića", "Prerada i konzerviranje riba i ribljih proizvoda" itd te se tvrtka zaista i bavi tom proizvodnjom i preradom. Da li je takva tvrtka prihvatljivi korisnik (uz uvjet da zadovoljava sve ostale navedene kriterije prihvatljivosti)?
S poštovanjem,
Ksenija
- 108lzyaC5
Poštovani,
da li se na predmetni Javni poziv mogu javiti povezane osobe, odnosno subjekti (X i Y) u kojima je u vlasničkoj strukturi ista osoba?
Lijep pozdrav!
- 108gYIGpM
U uputama za prijavitelje, točka 2.1. "Prihvatljivost prijavitelja" navedeno je da su prihvatljivi prijavitelji s udjelom troškova energije u prihodu prijavitelja ei=≥2,00% u godini koja prethodi godini podnošenja projektnog prijedloga. Naime, poduzeće je trenutno u iznajmljenoj proizvodnoj hali i planira izgraditi svoju proizvodnu halu, međutim udio troškova energije u prihodu prijavitelja je manji od 2% jer je u iznajmljenom prostoru. S obzirom da je riječ o mladom poduzeću, nema svoj vlastiti proizvodni prostor. Znači li to da poduzeće ne može sudjelvati na natječaju ? U uputama je navedeno da je prihvatljiv i trošak gradnje zgrada, dakle, mlada poduzeća koja nemaju svoje proizvodne prostore ne mogu sudjalovati na natječaju jer ne zadovoljavju taj kriterij ? Hvala.
- 108PI7nMz
Poštovani, molimo Vas informaciju je li prihvatljiva djelatnost po NKD: C 10.20 PRERADA I KONZERVIRANJE RIBA, RAKOVA I ŠKOLJKI? Radi se isključivo o preradi, nema primarne proizvodnje u ribarstvu.
Pozdrav
- 108SYOr7M
Poštovani, ljubazno molimo pojašnjenje na iduća pitanja:
1. Vezano uz kriterij „Prijavitelj ima minimalni udio kapitala i rezervi u pasivi 15% prema godišnjim financijskim izvješćima u fiskalnoj godini 2023. (Izvor provjere: Izjava prijavitelja (Obrazac 2 ) i Godišnji financijski izvještaj (GFI–POD) za obveznike poreza na dobit ili drugi važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja za 2023.g.). Molimo potvrdite da je sljedeće tumačenje kriterija odgovarajuće:Imovinu odnosno aktivu bilance čine:
dugotrajna imovina (svi oblici) iskazana u Popisu dugotrajne imovine – DI obrazac,
zalihe: • robe, • materijala, • proizvoda i nedovršene proizvodnje,
potraživanja: • od kupaca za robu i usluga (iz popisa ispostavljenih računa), • potraživanja za dane predujmove dobavljačima, • druga kratkoročna potraživanja, • aktivna vremenska razgraničenja,
financijska imovina – vrijednosni papiri,
novčana sredstva (gotovina, novac na računima).
Kapital i obveze odnosno pasivu bilance čine:
dugoročne obveze,
kratkoročne obveze: - prema dobavljačima (iz popisa izdanih računa) za robu i usluge, - za primljene predujmove od kupaca, - za kredite za poslovanje, - druge dugoročne obveze, - pasivna vremenska
razgraničenja, - obveze za obračunane, a neisplaćene plaće (uključivo i poreze i doprinose na plaću i iz plaće), - obveze za porez na promet i istovrsne poreze,
vlastiti kapital (razlika između stavaka u aktivi i obveza.
Sukladno GFI-POD-u, Kapital i rezerve (AOP 067) čine AOP 068 do 070+076+077+083+086 +089.
Također, molimo navedite da li se za obveznike konsolidacije navedeni uvjet treba zadovoljiti na razini konsolidiranog izvješća ili na razini prijavitelja u GFI.
2. Molimo potvrdite da se samo kriteriji vezan uz veličinu poduzeća (kriteriji r.b. 3. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja) i poduzetnika u poteškoćama (kriterij r.b. 13. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja) odnose tj. gledaju u odnosu na prijavitelja i sva poduzeća koja predstavljaju partnerska i povezana poduzeća prijavitelja sukladno definiciji navedenoj u članku 3. Priloga I Uredbe Komisije (EU) 651/2014;
dok se kriteriji vezani uz udio troškova energije u prihodu prijavitelja (kriterij r.b. 1. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja); poslovne prihode u 2023. g. (kriterij r.b. 7. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja);); minimalni udo kapital i rezervi u pasivi (kriterij r.b. 23.) u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja), gledaju na razini prijavitelja (a ne konsolidiranog izvješća).
3. U sklopu projekta ne planira se poduzeti aktivnosti koje zahtijevaju izradu Glavnog projekta te iste nisu predviđene ni Pravilnikom o jednostavnim i drugim građevinama i radovima. Je li u tom slučaju dovoljno dostaviti samo dostaviti Tehnički opis namjeravanih radova s troškovnikom u pdf. formatu i Obrazac 7. Proračun ušteda?
- 108lYoNDO
Može li prijavitelj, koji je već dobio sredstva u prvom krugu poziva, ponovno podnijeti prijavu u drugom krugu poziva? Na primjer, ako prijavitelj sada želi nabaviti novi stroj koji nije bio obuhvaćen prvom prijavom, je li to moguće?
Postoje li ograničenja ili specifični uvjeti koji bi se primijenili u ovom slučaju?
Zahvaljujemo.
- 108kwxTy3
Poštovani, prema Uredbi (EU) 2015/1017, privatna srednje kapitalizirana poduzeća su definirana kao subjekti koji imaju do 3.000 zaposlenika i koji nisu MSP niti mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije.
Ljubazno molimo za informaciju, odnosi li se definicija privatnog srednje kapitaliziranog poduzeća samo na kriterij broja zaposlenih, ili postoje dodatne granice za godišnji promet ili godišnju bilancu?
Unaprijed zahvaljujemo na vašem odgovoru.
Upiti
Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.