Tehnička podrška
Povratak na poziv

Kategorije

  • Sva pitanja (324)
  • Prihvatljivost prijavitelja (26)
  • Prihvatljivost projekta (40)
  • Prihvatljivost troškova (80)
  • Prihvatljivost aktivnosti (29)
  • Ostalo (149)
  • REDNI BROJ PITANJA: 1.1. 1086v0Rgn DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 10.06.24, 01:29

    Poštovani, 

    ljubazno Vas molim pojašnjenje vezano uz točku 2.1. i točku 2.3. Uputa za prijavitelje - Kriteriji za isključenje prijavitelja. 

    U točki 2.1. se kao prihvatljivi prijavitelji navode privatna privatna srednje kapitalizirana poduzeća (sukladno definiciji članka 2., točke 103e Uredbe GBER)

    Nadalje, u kriterijima za isključenje u točki 2.3. Uputa za prijavitelje je navedeno kako se potpora ne može dodijeliti prijavitelju koji nije malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća na način utvrđen u Prilogu I. Definicija malih i srednjih poduzeća Uredbe Komisije (EU) GBER ili privatno srednje kapitalizirano poduzeće (sukladno definiciji u čl. 2. točka 103e Uredbe GBER)

    Članak 2., točka 103e Uredbe GBER glasi: 

    • "malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije” znači poduzetnik koji nije MSP i čiji broj zaposlenih ne premašuje 499, izračunano u skladu s člancima od 3. do 6. Priloga I., čiji godišnji promet ne premašuje 100 milijuna EUR ili čija godišnja bilanca ne prelazi 86 milijuna EUR; više subjekata smatra se jednim poduzetnikom ako je ispunjen bilo koji od uvjeta navedenih u članku 3. stavak 3. Priloga I.; Za potrebe primjene članka 56.e stavka 10. i članka 56.f, malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije znači poduzetnik koji nije MSP i zapošljava do 499 zaposlenika".

    Predmetne definicija članka 2., točke 103e Uredbe GBER se ne odnosi na srednje kapitalizirana poduzeća (mid-cap), već se odnosi na mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije koje u ekonomskom i pravnom smislu nisu iste kategorije poduzeća. 

    Navedeno potvrđuje i engleska inačica Uredbe GBER koja u članku 2., točki 103e uredbe GBER glasi: 

    • "small mid-cap means an undertaking that is not an SME and whose number of employees does not exceed 499, calculated in accordance with Articles 3 to 6 of Annex I, the annual turnover of which does not exceed EUR 100 million or the annual balance sheet of which does not exceed EUR 86 million; several entities shall be considered as one undertaking if any of the conditions listed in Article 3(3) of Annex I is fulfilled. For the purpose of the application of Article 56e(10) and Article 56f, small mid-cap means an undertaking that is not an SME and employs up to 499 employees". 

    Iz navedenog je vidljivo kako članak 2., točka 103e Uredbe GBER definira malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije (small mid-cap", a ne privatna srednje kapitalizirana poduzeća. 

    Privatna srednje kapitalizirana poduzeća su definirana Uredbom 2015/1017 i definicija glasi:

    • "privatno poduzeće srednje tržišne kapitalizacije znači subjekt koji ima do 3.000 zaposlenika i koji nije MSP niti malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije".

    Na navedenu definiciju se poziva pojmovnik Uputa za prijavitelje na stranici 80. UzP-a, no u kriterijima za isključenje se uz članak 2., točku 103e Uredbe GBER ne pozivate na Uredbu 2015/1017 po čemu ispada da su prihvatljivi prijavitelji samo mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije do 499 zaposlenih.

    Stoga Vas molimo odgovor je li definicija iz Uredbe 2015/1017 primjenjiva? 

    Jesu li poduzeća koja, sukladno člancima od 3. do 6. Priloga I Uredbe GBER, imaju više od 499 zaposlenih, a manje od 3.000 zaposlenih, prihvatljiva za apliciranje na predmetni Poziv?

     

    Navedeno pitanje se ne odnosi na specifičnog prijavitelja, specifičan projektni prijedlog niti ni na koji način ne traži da ulazite u pojedinosti određenog projektnog prijedloga. 

    Hvala i lijep pozdrav!

    Prihvatljivi prijavitelji na poziv su srednje kapitalizirana poduzeća definirana sukladno definiciji u čl. 2 točkama 6. i 7. Uredbe 2015/1017).

    U poglavlju 2.1. Uputa za prijavitelje omaškom nije navedena Uredba 2015/1017.

    Srednje kapitalizirana poduzeća se prema definiciji u čl. 2 točkama 6. i 7. Uredbe 2015/1017, kako je navedeno u pojmovniku, dijele na:

    - „malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije”  sukladno definiciji u čl. 2 točka 103a Uredbe GBER)   znači poduzetnik koji nije MSP i čiji broj zaposlenih ne premašuje 499, izračunano u skladu s člancima od 3. do 6. Priloga I., čiji godišnji promet ne premašuje 100 milijuna EUR ili čija godišnja bilanca ne prelazi 86 milijuna EUR; više subjekata smatra se jednim poduzetnikom ako je ispunjen bilo koji od uvjeta navedenih u članku 3. stavak 3. Priloga I.; Za potrebe primjene članka 56.e stavka 10. i članka 56.f, malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije znači poduzetnik koji nije MSP i zapošljava do 499 zaposlenika;

    - „poduzeće srednje tržišne kapitalizacije” znači subjekt koji ima do 3 000 zaposlenika i koji nije MSP niti malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije.

     

    DATUM ODGOVORA: 14.06.24, 12:12

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.2. 108DgB5E8 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 10.06.24, 11:20

    Vezano za natječaj objavljen na: Detalji poziva "Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo za 2024. godinu" - oznaka "NPOO.C1.1.1.R4-I1.02" - NPOO (Nacionalni plan oporavka i otpornosti) - fondovieu.gov.hr

    U UzP kod Prihvatljivost prijavitelja (str. 25. točka 2.1. navodi se privatno srednje kapitalizirano poduzeće (sukladno definiciji u čl. 2. točka 103e Uredbe GBER), dok se u pojmovniku istih UzP (str.80.) navode i poduzeća koja spadaju u kategoriju „poduzeće srednje tržišne kapitalizacije” znači subjekt koji ima do 3 000 zaposlenika i koji nije MSP niti malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije (sukladno definiciji u čl. 2 točkama 6. i 7. Uredbe 2015/1017).

     

    Isto tako prema Programu dodjele državnih potpora za mjeru C1.1.1.R4-I1 Potpora poduzećima za tranziciju na energetski i resursno učinkovito gospodarstvo Program dodjele dp_TERUG 2024_potpisan.pdf (gov.hr),

    a na koji se nadovezuje ovaj Poziv prihvatljive su obje kategorije poduzeća kao korisnici potpora ( članak 5. stavak 2., alineja 2., sukladno definicijama iz čl.6.,točkama 10.  i 11.).

     

    Slijedom svega navedenoga: Jesu li na ovom pozivu prihvatljivi i prijavitelji koji spadaju u kategoriju poduzeća srednje tržišne kapitalizacije koji imaju do 3 000 zaposlenika?

    Prihvatljivi prijavitelji na poziv su srednje kapitalizirana poduzeća definirana sukladno definiciji u čl. 2 točkama 6. i 7. Uredbe 2015/1017)

    U poglavlju 2.1. Uputa za prijavitelje omaškom nije navedena Uredba 2015/1017.

    Srednje kapitalizirana poduzeća se prema definiciji u čl. 2 točkama 6. i 7. Uredbe 2015/1017, kako je navedeno u pojmovniku, dijele na:

    - „malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije”  sukladno definiciji u čl. 2 točka 103a Uredbe GBER)   znači poduzetnik koji nije MSP i čiji broj zaposlenih ne premašuje 499, izračunano u skladu s člancima od 3. do 6. Priloga I., čiji godišnji promet ne premašuje 100 milijuna EUR ili čija godišnja bilanca ne prelazi 86 milijuna EUR; više subjekata smatra se jednim poduzetnikom ako je ispunjen bilo koji od uvjeta navedenih u članku 3. stavak 3. Priloga I.; Za potrebe primjene članka 56.e stavka 10. i članka 56.f, malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije znači poduzetnik koji nije MSP i zapošljava do 499 zaposlenika;

    - „poduzeće srednje tržišne kapitalizacije” znači subjekt koji ima do 3 000 zaposlenika i koji nije MSP niti malo poduzeće srednje tržišne kapitalizacije.

     

    DATUM ODGOVORA: 14.06.24, 12:13

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.3. 108OwK3W2 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 12.06.24, 10:33

    Poštovani,

    Ako je prijavitelju sustav NPOO u općim podatcima o prijavitelju pod veličina poslovnog subjekta automatski dodijelio veličinu subjekta koja nije sukladna veličini poslovnog subjekta sukladno Pozivu, da li je taj podatak ikako moguće izmjeniti na ispravni podatak, odnosno da li će prijavitelj biti kažnjvan ako projektnu prijavu ispuni sukladno podatku o veličini poduzeća koju mu je kao nepromjenjiv od strane prijavitelja podatak dodijelio online sustav?

    Sustav ne dodjeljuje automatsku oznaku veličine poduzeća nego korisnik istu unosi prilikom prvog logiranja u sustav.

    Navedeno se može promijeniti kroz modul Administracija -> Podaci o prijavitelju -> Veličina poslovnog subjekta.

    Prilikom izmjene podataka, izmjene je potrebno spremiti kako bi se podatak povukao u prijavni obrazac.

    Prijavitelj je odgovoran za definiranje veličine poslovnog subjekta.

     

    DATUM ODGOVORA: 14.06.24, 12:22

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.4. 108IJcbgd DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 11.06.24, 10:22

    Poštovani,

    vezano za prihvatljivu djelatnost prijavitelja, unutar sektora C, prema NKD 2007, molimo Vas tumačenje da li se kao prihvatljivi prijavitelji smatraju samo oni koji po NKD imaju registriranu kao osnovnu djelatnost, jednu od navedenih djelatnosti u točki 2.1?.... ili su prihvatljivi prijavitelji i oni koji imaju navedene djelatnosti iz točke 2.1 registrirane kao poddjelatnosti u Sudskom registru?

    npr. tvrtka x ima registriranu osnovnu djelatnost po NKD 1.11 Uzgoj žitarica, mahunarki i uljanog sjemena, ali u Sudskom registru ima registrirane poddjelatnosti iz sektora C: "Proizvodnja hrane i pića", "Prerada i konzerviranje riba i ribljih proizvoda" itd te se tvrtka zaista i bavi tom proizvodnjom i preradom. Da li je takva tvrtka prihvatljivi korisnik (uz uvjet da zadovoljava sve ostale navedene kriterije prihvatljivosti)?

    S poštovanjem,

    Ksenija

    Kako je navedeno u poglavlju  2.6. UzP-a,  aktivnosti projekta moraju se odvijati u prihvatljivim sektorima, kako su navedeni u točki 2.1. UzP.

    Prema točki 2.1 pravila poziva, prihvatljivi prijavitelji su iz energetski intenzivnih industrija (uključujući ulaganja u okviru ETS postrojenja kojima se investicijom postižu predviđene emisije stakleničkih plinova znatno ispod relevantnih referentnih vrijednosti), koji uključuju razrede djelatnosti unutar sektora C Prerađivačka industrija (prema NKD 2007): 10; 11; 13; 14; 16; 17; 18; 20; 21; 22; 23; 24; 25; 28 i 31 s udjelom troškova energije u prihodu prijavitelja ei=≥2,00%  u 2023. godini.

    Kada poduzetnik aktivan u jednom ili više neprihvatljivih sektora ili djelatnosti navedenih u odjeljcima „Prihvatljivost prijavitelja“, „Kriteriji za isključenje prijavitelja“ i „Prihvatljivost projekta“ a ima i druge djelatnosti koje su obuhvaćene područjem primjene Programa državnih potpora, može ostvariti pravo na potporu dodijeljenu u odnosu na potonje sektore ili djelatnosti, uz uvjet da sektori ili aktivnosti isključeni iz djelokruga Programa državnih potpora i ovih Uputa ne ostvaruju korist od potpore dodijeljene u okviru ovog Poziva. U tom pogledu korisnik potpore dužan je osigurati navedeno razdvajanje prihvatljivih od neprihvatljivih sektora bilo podjelom aktivnosti ili razdvajanjem troškova.

    Bez uvida u konkretnu prijavu, a u interesu jednakog postupanja, nadležno tijelo ne može dati prethodno mišljenje u svezi s prihvatljivošću prijavitelja, projekta ili određenih aktivnosti i troškova. Slijedom navedenog, nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja/partnera, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

    DATUM ODGOVORA: 14.06.24, 12:33

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.5. 108lzyaC5 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 12.06.24, 14:11

    Poštovani,

    da li se na predmetni Javni poziv mogu javiti povezane osobe, odnosno subjekti (X i Y) u kojima je u vlasničkoj strukturi ista osoba?

    Lijep pozdrav!

    Povezane osobe mogu se prijaviti na ovaj Poziv, no pri tome je potrebno obratiti  pozornost na odredbe navedene u poglavlju 1.9 UzP-a.

    DATUM ODGOVORA: 21.06.24, 12:41

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.6. 108gYIGpM DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.06.24, 10:12

    U uputama za prijavitelje, točka 2.1. "Prihvatljivost prijavitelja" navedeno je da su prihvatljivi prijavitelji s udjelom troškova energije u prihodu prijavitelja ei=≥2,00% u godini koja prethodi godini podnošenja projektnog prijedloga. Naime, poduzeće je trenutno u iznajmljenoj proizvodnoj hali i planira izgraditi svoju proizvodnu halu, međutim udio troškova energije u prihodu prijavitelja je manji od 2% jer je u iznajmljenom prostoru. S obzirom da je riječ o mladom poduzeću, nema svoj vlastiti proizvodni prostor. Znači li to da poduzeće ne može sudjelvati na natječaju ? U uputama je navedeno da je prihvatljiv i trošak gradnje zgrada, dakle, mlada poduzeća koja nemaju svoje proizvodne prostore ne mogu sudjalovati na natječaju jer ne zadovoljavju taj kriterij ? Hvala.

    Prema točki 2.1. "Prihvatljivost prijavitelja" u Uputama za prijavitelje, jedan od kriterija za prihvatljivost je da prijavitelj ima udio troškova energije u prihodu ≥2,00% u godini koja prethodi godini podnošenja projektnog prijedloga. Izračunava se na dvije decimale, prema formuli:  ei=AOP262/(AOP128+AOP129)*100 i predmetni uvijet je nužno zadovoljiti i dokazati kako bi prijavitelj bio prihvatljiv po ovom Pozivu.

    DATUM ODGOVORA: 26.06.24, 13:08

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.7. 108PI7nMz DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.06.24, 10:44

    Poštovani, molimo Vas informaciju je li prihvatljiva djelatnost po NKD: C 10.20 PRERADA I KONZERVIRANJE RIBA, RAKOVA I ŠKOLJKI? Radi se isključivo o preradi, nema primarne proizvodnje u ribarstvu.

    Pozdrav

    Sukladno navedenom u poglavlju 2.3. UzP potpora se ne može dodijeliti prijaviteljima koji potražuju potporu u između ostalih, sektoru ribarstva i akvakulture kako je obuhvaćeno Uredbom (EU) br. 1379/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2013. o zajedničkom uređenju tržišta proizvodima ribarstva i akvakulture, izmjeni uredbi Vijeća (EZ) br. 1184/2006 i (EZ) br. 1224/2009 i stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 104/2000 (SL L 354, 28.12.2013., str.1.). U Prilogu I. navedene Uredbe (EU) br. 1379/2013 navedeni su proizvodi obuhvaćeni ovom Uredbom.

    DATUM ODGOVORA: 26.06.24, 13:09

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.8. 108SYOr7M DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.06.24, 12:20

    Poštovani, ljubazno molimo pojašnjenje na iduća pitanja:
    1.       Vezano uz kriterij „Prijavitelj ima minimalni udio kapitala i rezervi u pasivi 15%  prema godišnjim financijskim izvješćima u fiskalnoj godini 2023. (Izvor  provjere: Izjava prijavitelja (Obrazac 2 ) i Godišnji financijski izvještaj (GFI–POD) za obveznike poreza na dobit   ili drugi važeći jednakovrijedni dokument koji je izdalo nadležno tijelo u državi sjedišta prijavitelja za 2023.g.). Molimo potvrdite da je sljedeće tumačenje kriterija odgovarajuće:

    Imovinu odnosno aktivu bilance čine:

    • dugotrajna imovina (svi oblici) iskazana u Popisu dugotrajne imovine – DI obrazac,

    • zalihe: • robe, • materijala, • proizvoda i nedovršene proizvodnje,

    • potraživanja: • od kupaca za robu i usluga (iz popisa ispostavljenih računa), • potraživanja za dane  predujmove dobavljačima, • druga kratkoročna potraživanja, • aktivna vremenska razgraničenja,

    • financijska imovina – vrijednosni papiri,

    • novčana sredstva (gotovina, novac na računima).

     

    Kapital i obveze odnosno pasivu bilance čine:

    • dugoročne obveze,  

    • kratkoročne obveze: - prema dobavljačima (iz popisa izdanih računa) za robu i usluge, - za primljene  predujmove od kupaca, - za kredite za poslovanje, - druge dugoročne obveze, - pasivna vremenska 

    • razgraničenja, -  obveze  za  obračunane,  a  neisplaćene  plaće  (uključivo  i  poreze  i  doprinose  na plaću i iz  plaće), - obveze za porez na promet i istovrsne poreze,

    • vlastiti kapital (razlika između stavaka u aktivi i obveza.

    Sukladno GFI-POD-u, Kapital i rezerve (AOP 067) čine AOP 068 do 070+076+077+083+086 +089.

     

    Također, molimo navedite da li se za obveznike konsolidacije navedeni uvjet treba zadovoljiti na razini konsolidiranog izvješća ili na razini prijavitelja u GFI.

     

    2.       Molimo potvrdite da se samo kriteriji vezan uz veličinu poduzeća (kriteriji r.b. 3. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja) i poduzetnika u poteškoćama (kriterij r.b. 13. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja) odnose tj. gledaju u odnosu na  prijavitelja i sva poduzeća koja predstavljaju partnerska i povezana poduzeća prijavitelja sukladno definiciji navedenoj u članku 3. Priloga I Uredbe Komisije (EU) 651/2014;

    dok se kriteriji vezani uz udio troškova energije u prihodu prijavitelja (kriterij r.b. 1. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja); poslovne prihode u 2023. g. (kriterij r.b. 7. u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja);); minimalni udo kapital i rezervi u pasivi (kriterij r.b. 23.) u kontrolnoj listi za provjeru prihvatljivosti prijavitelja), gledaju na razini prijavitelja (a ne konsolidiranog izvješća).

     

    3.       U sklopu projekta ne planira se poduzeti  aktivnosti koje zahtijevaju izradu Glavnog projekta te iste nisu predviđene ni Pravilnikom o jednostavnim i  drugim građevinama i radovima. Je li u tom slučaju dovoljno dostaviti samo dostaviti Tehnički opis namjeravanih radova s troškovnikom u pdf. formatu i Obrazac 7. Proračun ušteda?

    1.            Sadržaj  bilance i računa dobiti i gubitka za poduzetnike iz realnoga i financijskoga sektora propisan je od strane regulatora odgovarajućim podzakonskim aktima za svaku vrstu obveznika. U poglavlju 2.3. UzP-a, Kriteriji za isključenje prijavitelja, navedeno je da se potpora ne može dodijeliti, između ostaloga, prijavitelju koji nema minimalni udio kapitala i rezervi u pasivi 15% prema godišnjim financijskim izvješćima u fiskalnoj godini koja prethodi godini predaje projektne prijave, što se provjerava Izjavom prijavitelja i Godišnjim financijskim izvještajem ili drugim važećim jednakovrijednim dokumentom. Slijedom navedenog, ovaj je uvjet potrebno zadovoljiti na razini prijavitelja te nije potrebno dostavljati konsolidirano izvješće.

    2.            Veličina poduzeća utvrđuje se uvidom u skupnu izjavu koja  uključuje sva povezana i partnerska poduzeća. Podaci vezani uz prijavitelja provjeravaju se na razini prijavitelja.

    3.            Sukladno navedenom u poglavlju 3.1. UzP u točki 12. potrebno je dostaviti Glavni projekt, pri čemu je definicija Glavnog projekta navedena u Pojmovniku.

    Bez uvida u konkretnu prijavu, a u interesu jednakog postupanja, nadležno tijelo ne može dati prethodno mišljenje u svezi s prihvatljivošću prijavitelja, projekta ili određenih aktivnosti i troškova. Slijedom navedenog, nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja/partnera, konkretnih aktivnosti, konkretnih troškova i slično.

    DATUM ODGOVORA: 26.06.24, 13:11

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.9. 108lYoNDO DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.06.24, 17:06

    Može li prijavitelj, koji je već dobio sredstva u prvom krugu poziva, ponovno podnijeti prijavu u drugom krugu poziva? Na primjer, ako prijavitelj sada želi nabaviti novi stroj koji nije bio obuhvaćen prvom prijavom, je li to moguće?

    Postoje li ograničenja ili specifični uvjeti koji bi se primijenili u ovom slučaju?

    Zahvaljujemo.

    Prijavitelj koji je dobio sredstva u okviru prethodnog poziva može se javiti na ovaj poziv ako se za financiranje predlažu drugi troškovi.

    U pogledu ograničenja, potrebno je obratiti pozornost na poglavlja 1.9 i 1.10  Uputa za prijavitelje.

    DATUM ODGOVORA: 26.06.24, 13:37

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.10. 108kwxTy3 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.06.24, 17:08

    Poštovani, prema Uredbi (EU) 2015/1017, privatna srednje kapitalizirana poduzeća su definirana kao subjekti koji imaju do 3.000 zaposlenika i koji nisu MSP niti mala poduzeća srednje tržišne kapitalizacije.

     

    Ljubazno molimo za informaciju, odnosi li se definicija privatnog srednje kapitaliziranog poduzeća samo na kriterij broja zaposlenih, ili postoje dodatne granice za godišnji promet ili godišnju bilancu?

     

    Unaprijed zahvaljujemo na vašem odgovoru.

    Srednje kapitalizirana poduzeća kao prihvatljivi prijavitelji na poziv definirana su u čl. 2 točkama 6. i 7. Uredbe 2015/1017).

    DATUM ODGOVORA: 26.06.24, 13:37


1-10 od 324 zapisa
...

Upiti

Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.