Logotip sustava e-NPOO fondovieu
Tehnička podrška
Povratak na poziv

Kategorije

  • Sva pitanja (94)
  • Prihvatljivost prijavitelja (4)
  • Prihvatljivost projekta (8)
  • Prihvatljivost troškova (12)
  • Prihvatljivost aktivnosti (11)
  • Ostalo (59)
  • REDNI BROJ PITANJA: 1.1. 37cG0bnl DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 21.10.22, 19:26

    Točkom 2.6. Prihvatljivost prijavitelja Uputama za prijavitelje definirano je pod točkom (33) da sva ulaganja temeljem ovog Poziva moraju doprinijeti značajno minimalno jednom od okolišnih ciljeva Uredbe (EU) 2020/852 Europskog Parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088 (u nastavku EU Taksonomija).

    EU Taksonomija u članku 9. navodi 6 okolišnih ciljeva. U članicima 10-15 navode se uvjeti za doprinos svakom pojedinom cilju, odnosno navodi se da Komisija za svaki relevantni okolišni cilj donosi delegirane akte u kojima se nalaze detaljni tehnički kriteriji provjere, a koji služe za utvrđivanje doprinosi li gospodarska djelatnost za koju su kriteriji tehničke provjere utvrđeni određenom cilju.

    Ističemo da su delegirani akti doneseni samo za prva dva klimatska cilja, a ne i za ostalih 4 okolišnih. Odnosno - sukladno EU taksonomiji, nije moguće dokazati značajan doprinos bilo kojem cilju osim za prva dva jer tehnički kriteriji za uvjete nisu objavljeni. Dodatno, tehnički kriteriji iz prva dva cilja  odnose se na određene (isključujuće) djelatnosti, a ne na sve.

    Posljedično, naše je razumijevanje da prijavitelj samostalno (neovisno o tehničkim kriterijima iz EU Taksonomije) utvrđuje da ispunjava neki od ciljeva putem Obrasca 8. Usklađenost projektnog prijedloga s kriterijima značajnog doprinosa i DNSH načelom i objašnjava mjeru/aktivnost iz projektnog prijedloga. Postavlja se pitanje kako će nadležna tijela koja će evaluirati projektne prijave osigurati poštivanje načela jednakog postupanja prema svim prijaviteljiima?

    Npr. unutar Grupe 2 hotel koji će uvesti promotivnu kampanju i podizanje svijesti za spriječavanje otpada od hrane (provodi se kao “soft” mjera) doprinosi cilju “kružno gospodarstvo” kroz sprečavanje ili smanjenje stvaranje otpada. Pri tome ne mora zadovoljiti taj uvjet kroz infrastrukturnu komponentu (npr. ponovnu uporabu otpada koji je nastao gradnjom i rušenjem zgrada). Ovo je teoretski primjer, međutim, možete li pojasniti na koji način i po kojim kriterijima će se evaluirati značajan doprinos bilo kojem od 4 okolišna cilja za koje ne postoje tehnički kriteriji? Može li se značajan doprinos cilju smatrati neka od "soft" mjera bez uključivanja u infrastrukturne aktivnosti? 

    U poglavlju 2.6. Prihvatljivost projekta u točki 33 propisano je da: 

      

    - sva ulaganja u ovom Pozivu moraju doprinijeti značajno minimalno jednom od okolišnih ciljeva Uredbe (EU) 2020/852 Europskog Parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088. 

      

    - kako bi se ispunilo načelo DNSH, projekt mora zadovoljiti kriterije načela DNSH koji su nastavku navedeni za svaki od 6 okolišnih ciljeva: 

    1. Ublaživanje klimatskih promjena; 

    2. Prilagodbe klimatskim promjenama; 

    3. Održiva uporaba i zaštita voda i morskih resursa; 

    4. Kružno gospodarstvo, uključujući prevenciju i recikliranje otpada; 

    5. Prevencija i kontrola onečišćenja zraka, vode ili tla; 

    6. Zaštita i obnova biološke raznolikosti i ekosustava; 

    Kriteriji tehničke provjere na temelju kojih se određuje pod kojim se uvjetima smatra da ekonomska djelatnost znatno pridonosi ublažavanju klimatskih promjena, odnosno znatno pridonosi prilagodbi klimatskim promjenama te nanosi li ta ekonomska djelatnost bitnu štetu kojem drugom okolišnom cilju iz članka 9. Uredbe (EU) 2020/852 sadržani su u Prilogu I., odnosno u Prilogu II. Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2139 оd 4. lipnja 2021. o dopuni Uredbe (EU) 2020/852 Europskog parlamenta i Vijeća utvrđivanjem kriterija tehničke provjere na temelju kojih se određuje pod kojim se uvjetima smatra da ekonomska djelatnost znatno doprinosi ublažavanju klimatskih promjena ili prilagodbi klimatskim promjenama i nanosi li ta ekonomska djelatnost bitnu štetu kojem drugom okolišnom cilju. 

    U Kriterijima za dodjelu – Grupa 3 od 1.1.1. do 1.4. definiran je značajan doprinos okolišnim ciljevima: Cilj 1, Cilj 3, Cilj 4, Cilj 5, uzimajući u obzir prethodno navedenu Delegiranu uredbu Komisije (EU) 2021/2139 te odredbe Uredbu (EU) 2020/852 u pogledu značajnog doprinosa okolišnim ciljevima. 

     

    Cilj 2 Prilagodba klimatskih promjena i Cilj 6. Zaštita i obnova bioraznolikosti i ekosustava nemaju definiran kriterij znatnog doprinosa u Kriterijima za odabir – Grupa 3, obzirom na specifičnost turističkog sektora, odnosno njegovih aktivnosti u okviru EU Taksonomije. 

    U Obrascu 8. Usklađenost projektnog prijedloga s kriterijima značajnog doprinosa i DNSH načelom potrebno je ispuniti posljednji stupac u kontrolnim listama 1 i 2 u kojem će se obrazložiti na koji način konkretan projektni prijedlog značajno doprinosi odabranom okolišnom cilju te zadovoljava uvjete iz pojedinog zahtjeva DNSH načela, odnosno na koji je način sukladan s obrazloženjem navedenim u NPOO-u. 

     

    Ako projekt značajno doprinosi nekom okolišnom cilju, smatra se da je zadovoljen DNSH načelo za taj okolišni cilj. U tom slučaju DNSH analiza se provodi u kontrolnoj listi 2. za preostale okolišne ciljeve.

    DATUM ODGOVORA: 28.10.22, 16:36

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.2. 37MdwHZ2 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 03.11.22, 07:58

    Poštovani,

    je li prihvatljiv prijavitelj koji u trenutku prijave projektnog prijedloga nema riješenje Ministarstva zdravstva da je registriran za zdravstveni turizam, ali će isti nastojati ishodovati do potpisa ugovora ukoliko projektni prijedlog bude odobran za financiranje?

    Unaprijed hvala

    Sukladno poglavlju 2.1. Prihvatljivost prijavitelja, u Grupi 3 Infrastruktura u funkciji razvoja lječilišnog i wellness turizma navedeni su sljedeći prihvatljivi prijavitelji: 

    • Jedinica područne (regionalne) samouprave 

    • Jedinica lokalne samouprave 

    • Zdravstvena ustanova: specijalna bolnica i lječilište koje je registrirano za zdravstveni turizam i/ili pružanje zdravstvenih usluga u turizmu i/ili usluga zdravstvenog turizma 

    • Trgovačko društvo u javnom vlasništvu 

      

    Prijavitelj u trenutku prijave projektnog prijedloga i tijekom provedbe projekta mora, između ostaloga, zadovoljiti i uvjet da je pravna  osoba upisana u odgovarajući registar. 

    DATUM ODGOVORA: 10.11.22, 16:40

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.3. 37JnqpUu DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 14.11.22, 15:19

    Poštovani,

     

    Sukladno Uputama za prijavitelje, u sadržaju projektnog prijedloga za Grupu 3 stoji kako je, kao referencu uz Izjavu prijavitelja/partnera o kapacitetima u ITR 1, potrebno je dostaviti Rješenje o obavljanju ugostiteljske djelatnosti i/ili Rješenje koje je ukinuto rješenjem izdanim nakon 1. veljače 2020. godine. Obzirom da je u konkretnom slučaju prijavitelj lječilište koje je javna zdravstvena ustanova i čiji je osnivač županija, predmetno Rješenje ne postoji, odnosno nije ishođeno, dok s druge strane prijavitelj (lječilište) plaća boravišnu pristojbu i članarinu prema turističkoj zajednici kao hotel na podatke o ostvarenim noćenjima unesene u eVisitor.
    Slijednom navedenog, pitanje glasi: Postoji li mogućnost dokazivanja postojećeg kapaciteta u ITR-u nekim drugim, jednakovrijednom dokumentom? 

    Projekt ulaganja u kategoriji ITR-a 1 ne smije dovesti  do gradnje nove turističke infrastrukture niti do povećanja prihvatnih i/ili smještajnih kapaciteta postojeće turističke infrastrukture u odnosu na kapacitet u objektu koji je dio projekta; dokazuje se Glavnim projektom, Izjavom prijavitelja/partnera  o kapacitetima u ITR1 (Obrazac 9.) te u slučaju smještajnih kapaciteta, važećim rješenjem o obavljanju ugostiteljske djelatnosti u skupinama „Hoteli“, „Kampovi“ i „ostali ugostiteljski objekti za smještaj“, a sukladno Pravilniku o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata iz skupine Hoteli (NN 56/16, 120/19), Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata iz skupine ostali ugostiteljski objekti za smještaj (NN 54/16, 69/17), i Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata iz skupine Kampovi (NN 54/16, 68/19, 120/19)

     
    Sukladno navedenom, ispunjavanje predmetnog uvjeta prihvatljivosti dokazuje se Glavnim projektom, Izjavom prijavitelja/partnera  o kapacitetima u ITR1 (Obrazac 9.) te u slučaju smještajnih kapaciteta, ukoliko je primjenjivo i važećim rješenjem o obavljanju ugostiteljske djelatnosti u skupinama „Hoteli“, „Kampovi“ i „ostali ugostiteljski objekti za smještaj“. 

    DATUM ODGOVORA: 22.11.22, 00:00

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.4. 37llJMSN DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.11.22, 17:09

    u UPZ točka 2.5 koja se odnosi na sposobnost prijavitelja i partnera, učinkovito korištenje sredstava i održivost projekta gdje piše: "Prijavitelj i partner moraju osigurati odgovarajuće kapacitete za provedbu projekta na način da ima projektni tim, neovisno radi li se o zaposlenima kod prijavitelja ili partnera ili vanjskim stručnjacima i da je jasno definirana i raspoređena odgovornost članova projektnog tima za upravljanje i provedbu projekta. Ako u trenutku predaje projektnog prijedloga prijavitelj nema imenovani tim, kao dokaz sposobnosti za provedbu projekta potrebno je opisati metodologiju uspostave projektnog tima koja, uz način na koji je prijavitelj definirao i rasporedio odgovornosti tima za upravljanje provedbom projekta te iste povezao s predloženim aktivnostima projekta, uključuje kvalifikacije i tražene kompetencije projektnog tima. U svakom slučaju, odgovornosti članova projektnog tima za upravljanje i provedbu projekta moraju biti definirane i raspoređene

    Kako se odnosno čime se dokazuje sposobnost proj.tima, trebaju li dostavljati CV, diplome, certifikate ili je taj kriterij ključan kako bi se rasporedile odgovornosti projektnog tima?

    U poglavlju 2.6. Prihvatljivost projekta UzP-a, točka 32. propisano je sljedeće: 

     

    Projektnom prijavom je dokazana održivost projekta (kao što je propisano u poglavlju 2.5. UzP-a) najmanje u razdoblju od 5 godina od završnog plaćanja (temeljem odobrenog završnog ZNS-a); dokazuje se Studijom izvedivosti s analizom troškova i koristi (Obrazac 7.) 

    DATUM ODGOVORA: 24.11.22, 18:43

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.1. 37BE6n5o DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 11.10.22, 15:18

    Poštovani,

    u točki 1.4. Obveze prijavitelja vezane uz financiranje projekta navodi se da se sredstva za financiranja razlike između iznosa potpore i 100% prihvatljivih troškova ne mogu osigurati iz drugih javnih izvora već iz vlastitih ili nekih drugih izvora koji nisu javni. Kako se to tumači kada se kao prijavitelju radi o:

    - Muzeju kojem je osnivač Ministarstvo kulture koje ga financira - može li razliku pokriti sam Muzej koji sredstva dobiva od Ministarstva?

    • specijalnoj bolnici ili školi kojima je osnivač županija koja financira dio poslovanja bolnice i škole? Smije li se razlika pokriti sredstvima županije?

    U poglavlju 1.4. UzP-a Obveze prijavitelja vezane uz financiranje projekta, navedeno je sljedeće:  

     

    Prijavitelj se obvezuje iz vlastitih sredstva ili osiguravanjem financiranja na drugi način  osigurati:  

    • sredstva za financiranje razlike između vrijednosti prihvatljivih troškova projekta  i ukupne vrijednosti projekta, ukoliko je primjenjivo;  

    • sredstva za financiranje razlike između ukupno dodijeljenih bespovratnih sredstava i prihvatljivih troškova, ukoliko je primjenjivo; 

    • sredstva za financiranje ukupne vrijednosti neprihvatljivih troškova projektnog prijedloga, ukoliko je primjenjivo. 

     

    Kod projekata koji sadrže element državne potpore, najviši iznos bespovratnih sredstava koja se mogu dodijeliti ne može prijeći maksimalni mogući iznos potpore sukladno Programu dodjele potpora. Ako prijavitelj/partner potražuje maksimalan iznos potpore sukladno Programu, a koji je manji od 100% prihvatljivih troškova, sredstva za financiranje razlike se ne mogu osigurati iz drugih javnih izvora već iz vlastitih ili nekih drugih izvora koji nisu javni. 

     

    Napominjemo, u interesu jednakog postupanja, nadležno tijelo ne može dati prethodno mišljenje u vezi s prihvatljivošću prijavitelja/ partnera, projekta ili određenih aktivnosti i troškova, te ne može zamijeniti niti prejudicirati ishod pojedinih faza postupka dodjele kako su opisane u Uputama za prijavitelje. Nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja/partnera, konkretnih aktivnosti i slično. 

    DATUM ODGOVORA: 18.10.22, 11:38

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.2. 37x57dRM DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 11.10.22, 15:14

    Poštovani,

    vezano uz pokazatelj Količina smanjenja emisije stakleničkih plinova kroz smanjenje emisije CO2, izvor provjere je Registar onečišćavanja okoliša te Izvješće o emisijama. Što s prijaviteljima koji trenutno nisu u navedenom registru ili koji nemaju ni obvezu biti u registru? Je li obveza da svi prijavitelji moraju biti u registru i dostaviti svoje podatke o emisiji CO2 do traženog roka za ovu godinu? U odnosu na koje razdoblje će se mjeriti taj pokazatelj?

    Izvor provjere za pokazatelj je:

    Registar onečišćavanja okoliša (ukoliko je primjenjivo), Glavni projekt, Energetski certifikat i Prijavni obrazac.

    DATUM ODGOVORA: 18.10.22, 11:38

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.3. 37is7pLP DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.10.22, 15:26
    1. Nastavno na točku 2.7. Prihvatljive aktivnosti projekta, u nastavku postavljamo pitanje koje se odnosi na prihvatljivost projektnog prijedloga unutar Grupe 3 Infrastruktura u funkciji razvoja lječilišnog i wellness turizma, kako slijedi.

     

    • Ukoliko prijavitelj planira ulaganje u sadržaje u funkciji wellness turizma, da li je nužno da prijavitelj ima i smještajne kapacitete u svom vlasništvu, a koji nisu predmet prijave projektnog prijedloga ili postoji mogućnost da se dodatni sadržaj može vezati na okolnu, postojeću smještajnu infrastrukturu u vlasništvu trećih osoba. Odnosno, da li je moguće da predmet projektne prijave budu samo sadržaji  u funkciji wellness turizma kao što su: ugostiteljski, zabavni, sportski, bazeni, teretane, kupke te wellness i spa sadržaji.

    U Poglavlju 1.1. predmet poziva, propisano je da se u sklopu ove investicije, ulaganja odnose na razvoj i/ili prilagodbu sljedeće javne turističke infrastrukture:   

    Grupa 3. Infrastruktura u funkciji razvoja lječilišnog i wellness turizma, potiču se ulaganja u sljedeće: 

    • smještajne kapacitete termalnih/talaso lječilišta i /ili specijalnih bolnica jedne od vrsta ugostiteljskih objekata iz skupine hoteli, osim ugostiteljskih objekata vrste pansioni, integralni (udruženi) hoteli i hoteli posebnog standarda; 

    • sadržaji u funkciji razvoja lječilišnog i wellness turizma kao što su: ugostiteljski, wellness, zabavni,  sportski i rekreativni sadržaji, npr.: restorani, caffe barovi, bazeni, kupke, teretane, wellness i spa sadržaji, vježbališta na otvorenom, trim staze, pješačke i biciklističke staze unutar kompleksa; 

    •  termalni bazeni. 

     

    Sukladno točki 2.7. Prihvatljive aktivnosti projekta UzP-a projekt treba sadržavati najmanje jednu obaveznu aktivnost: 

     

    • građenje infrastrukture,  

    • opremanje infrastrukture. 

     

    Uz navedeno, neobavezne aktivnosti povezane s obveznim aktivnostima, između ostalih uključuju i građenje i opremanje popratnih sadržaja javne turističke infrastrukture (turističkih, ugostiteljskih, trgovačkih usluga i ostalih popratnih sadržaja za posjetitelje). 

     

    Napominjemo, u interesu jednakog postupanja, nadležno tijelo ne može dati prethodno mišljenje u vezi s prihvatljivošću prijavitelja/ partnera, projekta ili određenih aktivnosti i troškova, te ne može zamijeniti niti prejudicirati ishod pojedinih faza postupka dodjele kako su opisane u Uputama za prijavitelje. Nadležno tijelo nije u mogućnosti odgovarati na pitanja koja zahtijevaju ocjenu prihvatljivosti konkretnog projekta, konkretnog prijavitelja/partnera, konkretnih aktivnosti i slično.

    DATUM ODGOVORA: 25.10.22, 15:13

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.4. 37e9xtS8 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 31.10.22, 12:57

    Okolišni 1.1.1.1         Cilj 3. Održiva uporaba i zaštita voda i morskih resursa:

    - minimalni uvjeti za odabir projekta je održiva uporaba i zaštita voda i mora te ukoliko je primjenjivo planirati/provesti mjere ublažavanja kako bi se osiguralo da ne dođe do značajnih učinaka na vodne i morske resurse; dokazuje se Prijavnim obrascem (Obrazac 1.1., 1.2. i 1.3.) i odgovarajućim aktom u skladu s Direktivom 2011/92/EU: rješenjem o prihvatljivosti zahvata za okoliš (PUO) ili rješenjem nadležnog tijela kojim utvrđuje da za zahvat nije potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš ili mišljenjem nadležnog tijela da za zahvat nije potrebno provesti postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš i Obrascem 9. Usklađenost projekta s načelom DNSH.

    Molimo informaciju mišljenje možemo li uštede na korištenju geotermalne vode novom regulacijom bazenske tehnike smatrati ZNAČAJNIM DOPRINOSOM?  

    U Kriterijima za dodjelu – Grupa 3 od 1.1.1. do 1.4. definiran je značajan doprinos okolišnim ciljevima: Cilj 1, Cilj 3, Cilj 4, Cilj 5, uzimajući u obzir Delegiranu uredbu Komisije (EU) 2021/2139 te odredbe Uredbu (EU) 2020/852 u pogledu značajnog doprinosa okolišnim ciljevima.  

      

    Cilj 3. Održiva uporaba i zaštita voda i morskih resursa nemaju definiran kriterij znatnog doprinosa u Kriterijima za odabir – Grupa 3, obzirom na specifičnost turističkog sektora, odnosno njegovih aktivnosti u okviru EU Taksonomije.  

    U Obrascu 8. Usklađenost projektnog prijedloga s kriterijima značajnog doprinosa i DNSH načelom potrebno je ispuniti posljednji stupac u kontrolnim listama 1 i 2 u kojem će se obrazložiti na koji način konkretan projektni prijedlog značajno doprinosi odabranom okolišnom cilju te zadovoljava uvjete iz pojedinog zahtjeva DNSH načela, odnosno na koji je način sukladan s obrazloženjem navedenim u NPOO-u.

    DATUM POVLAČENJA ODGOVORA: 29.11.22, 09:25

    • REDNI BROJ NADOPUNE: 2.4.1.
      NADOPUNA ODGOVORA

      U Kriterijima za dodjelu – Grupa 3 od 1.1.1. do 1.4. definiran je značajan doprinos okolišnim ciljevima: Cilj 1, Cilj 3, Cilj 4, Cilj 5, uzimajući u obzir Delegiranu uredbu Komisije (EU) 2021/2139 te odredbe Uredbu (EU) 2020/852 u pogledu značajnog doprinosa okolišnim ciljevima.   

         

      Cilj 2 Prilagodba klimatskih promjena i Cilj 6. Zaštita i obnova bioraznolikosti i ekosustava nemaju definiran kriterij znatnog doprinosa u Kriterijima za odabir – Grupa 3, obzirom na specifičnost turističkog sektora, odnosno njegovih aktivnosti u okviru EU Taksonomije.  

       

      U Obrascu 8. Usklađenost projektnog prijedloga s kriterijima značajnog doprinosa i DNSH načelom potrebno je ispuniti posljednji stupac u kontrolnim listama 1 i 2 u kojem će se obrazložiti na koji način konkretan projektni prijedlog značajno doprinosi odabranom okolišnom cilju te zadovoljava uvjete iz pojedinog zahtjeva DNSH načela, odnosno na koji je način sukladan s obrazloženjem navedenim u NPOO-u.

      29.11.22, 09:25

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.5. 373SO7sH DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 09.11.22, 11:38

    U uputama za prijavitelje, str. 45/46 navedeno je:

    „minimalni uvjet za rekonstrukciju i obnovu postojeće javne turističke infrastrukture zahtijeva postizanje standarda s minimalno 30% uštede energije (izraženo u

    MWh/godina) i/ili 30% stakleničkih plinova (izraženo kao CO2 t/godina) u odnosu na ex ante procjenu[1]; dokazuje se Prijavnim obrascem ( Obrazac 1.1., 1.2. i 1.3.), Glavnim projektom, Energetskim certifikatom koji sadrži dokaz o ex ante procjeni uštede energije i/ili emisija stakleničkih plinova, Troškovnikom i Obrascem 9. Usklađenost projekta s načelom DNSH“.

    Molim Vas da pojasnite da li, ako se odabere Cilj 1. za značajni doprinos, potrebno dokazati i 30% uštede energije (izraženo u MWh/godina) I 30% stakleničkih plinova (izraženo kao CO2 t/godina), ili samo jedno od toga?

    U Uputama za prijavitelje u podpoglavlju 2.6. Prihvatljivost projekta u točki 33 propisano je da:  

       

    - sva ulaganja u ovom Pozivu moraju doprinijeti značajno minimalno jednom od okolišnih ciljeva Uredbe (EU) 2020/852 Europskog Parlamenta i Vijeća od 18. lipnja 2020. o uspostavi okvira za olakšavanje održivih ulaganja i izmjeni Uredbe (EU) 2019/2088.  

    - kako bi se ispunilo načelo DNSH, projekt mora zadovoljiti kriterije načela DNSH koji su u nastavku navedeni za svaki od 6 okolišnih ciljeva:   

    1. Ublaživanje klimatskih promjena;   

    2. Prilagodbe klimatskim promjenama;   

    3. Održiva uporaba i zaštita voda i morskih resursa;   

    4. Kružno gospodarstvo, uključujući prevenciju i recikliranje otpada;   

    5. Prevencija i kontrola onečišćenja zraka, vode ili tla;   

    6. Zaštita i obnova biološke raznolikosti i ekosustava;   

       

    Za Cilj 1. Ublažavanje klimatskih promjena minimalni uvjet za rekonstrukciju i obnovu postojeće javne turističke infrastrukture zahtijeva postizanje standarda s minimalno 30% uštede energije (izraženo u MWh/godina) i/ili 30% stakleničkih plinova (izraženo kao CO2 t/godina) u odnosu na ex ante procjenu, što podrazumijeva ispunjavanje ili jednog od navedenih uvjeta ili oba.  

     

    Svi kriteriji od 1.1.1. do 1.4. boduju se kako je definirano u Kriterijima za dodjelu – Grupa 3.  

       

    Kriterij koji je prijavitelj sukladno naprijed navedenoj odredbi propisanoj u poglavlju 2.6. Prihvatljivost projekta, točki 33 odabrao kao znatan doprinos, ne boduje se, jer predstavlja uvjet prihvatljivosti projekta.  

       

    U Kriterijima za dodjelu – Grupa 3 od 1.1.1. do 1.4. definiran je značajan doprinos okolišnim ciljevima te bodovanje, a u Obrascu 8. Usklađenost s DNSH načelom, u kontrolnim je listama potrebno definirati i opisati kojem okolišnom cilju projekt značajno doprinosi te udovoljava li minimalnim kriterijima DNSH načela, uz obrazloženje.    

      

    Projekt mora udovoljiti minimalnim uvjetima DNSH načela, kako je definirano u poglavlju 2.6. Prihvatljivost projekta. Ako projekt značajno doprinosi nekom okolišnom cilju, smatra se da je zadovoljeno DNSH načelo za taj okolišni cilj.  

    DATUM ODGOVORA: 15.11.22, 17:30

  • REDNI BROJ PITANJA: 2.6. 37LHX5Zz DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 11.11.22, 11:07

    Poštovani,

    Prema uputama za prijavitelje točka 2.6. Prihvatljivost projekta, stavka 19. Prijavitelj mora dostaviti odgovarajući akt (pravomoćnu građevinsku dozvolu, odnosno drugi odgovarajući akt temeljem kojeg se može započeti s građenjem), izdan prema zakonskim propisima kojima se regulira gradnja građevina. Navedeni akt prijavitelj mora dostaviti prilikom predaje projektnog prijedloga; dokazuje se dostavom pravomoćne građevinske dozvole s dokazom pravomoćnosti, odnosno dostavom drugog odgovarajućeg akta; pitanje glasi: ako je prijavitelj JLS koji prijavljuje rekonstrukciju postojećeg hotela i dogradnju istog, da li je potrebno ishoditi građevinsku dozvolu?

    Srdačan pozdrav

    U poglavlju 2.6. Prihvatljivost projekta, u točki 19. je propisano da prijavitelj mora dostaviti odgovarajući akt (pravomoćnu građevinsku dozvolu, odnosno drugi odgovarajući akt temeljem kojeg se može započeti s građenjem), izdan prema zakonskim propisima kojima se regulira gradnja građevina. Ako projekt obuhvaća samo aktivnosti opremanja, prijavitelj može umjesto pravomoćne građevinske dozvole dostaviti pravomoćnu uporabnu dozvolu, odnosno drugi dokaz da je objekt legalno izgrađen i spreman za opremanje. Navedeni akt prijavitelj mora dostaviti prilikom predaje projektnog prijedloga; dokazuje se dostavom pravomoćne građevinske dozvole s dokazom pravomoćnosti, dostavom pravomoćne uporabne dozvole s dokazom pravomoćnosti odnosno dostavom drugog odgovarajućeg akta; 

     

    Prilikom predaje projektnog prijedloga potrebno je priložiti svu dokumentaciju koja je Uputama za prijavitelje navedena kao obavezna.  

     

    U poglavlju 3.1. Projektni prijedlog, pod 11.  u stupcu “dokument/dokaz” navedeno je da projektni prijedlog treba sadržavati akt za građenje za planirani zahvat (u .pdf formatu), a u stupcu “referenca” je navedeno sljedeće: Pravomoćna građevinska dozvola / važeća potvrda glavnog projekta, odnosno drugi odgovarajući akt temeljem kojeg se može započeti s građenjem. 

     

    Napomena: u slučaju da  projekt uključuje samo opremanje, moguće je umjesto akta za građenje za planirani zahvat dostaviti pravomoćnu uporabnu dozvolu ili drugi dokaz da je objekt koji se oprema legalno izgrađen i spreman za opremanje. 

    DATUM ODGOVORA: 22.11.22, 00:13


1-10 od 94 zapisa
...

Upiti

Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.