Logotip sustava e-NPOO fondovieu
Tehnička podrška
Povratak na poziv

Poziv je Zatvoren

Naziv poziva: Energetska obnova višestambenih zgrada oštećenih u potresima

Kod poziva: NPOO.C6.1.R1-I2.01

Kategorije

  • Sva pitanja (59)
  • Prihvatljivost prijavitelja (12)
  • Prihvatljivost projekta (8)
  • Prihvatljivost troškova (8)
  • Prihvatljivost aktivnosti (2)
  • Ostalo (29)
  • REDNI BROJ PITANJA: 1.1. 79IPbCI9 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 24.05.23, 12:36

    Poštovani,

    smatra li se gospodarskom djelatnošću situacija u kojoj suvlasnik u zgradi, odnosno fizička osoba, posjeduje tvrtku koja je registrirana u zgradi koja je predmet projekta, a sama tvrtka se bavi internet trgovinom i uredi fizički nisu u zgradi?

    Hvala.

    Poštovani,

    Sukladno Programu potpora male vrijednosti (de minimis) za energetsku obnovu višestambenih zgrada oštećenih u potresima i točci 1.5. Uputa za prijavitelje, suvlasnik višestambene zgrade koja je predmet energetske obnove, a u kojoj se obavlja gospodarska djelatnost i to: davanje u najam ili zakup suvlasničkog dijela i/ili obavljanje neke druge gospodarske djelatnosti u suvlasničkom dijelu, bio bi identificiran kao korisnik tj. primatelj de minimis potpore. Ukoliko se u prostoru suvlasnika zgrade ne obavlja gospodarska djelatnost, u smislu spomenutog Programa on nije primatelj de minimis potpore.

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 26.05.23, 16:08

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.2. 792U7jn9 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 25.05.23, 08:15

    Štovani,

    Dopustite da Vam objasnim situaciju, ja sam stan kupila nakon potresa

    > i uvidom u dokumentaciju sam saznala da je zgrada dobila U2 zbog

    > oštećenja na dimnjacima koji su sanirani, ali nažalost bez projekta i završnog izvješća, dobili smo rješenje ministarstva gdje se vidi minorni iznos koji je

    > isplaćen, za stavke za koje nije bilo potrebno imati završno izvješće, radi se o iznosu 9.232,75 kn. U Zagrebu su svi dobili maksimalne iznose, barem većina ljudi

    > koje znam i koji su imali slična oštećenja.

    >

    > Naša ograda je vrlo specifična, i na obnovu zgrade nako potresa je otišlo najviše novca, u zgradi ima dosta djece i naravno da je svima bila bitna sigurnost življenja na prvom mjestu, ali popravak ograde nije išao u opravdane troškove.

    mi i dalje nemamo završno izvješće inženjera.

    > Mene zanima možemo li se javiti na poziv za oštećene ili na poziv za neoštećene, ili niti jedno niti drugo dok ne nabavimo završno izvješće inženjera, mi smo platili preko

    > 10.0000,00 kn projekt kako bi se mogli natjecati za energetsku

    > obnovu zgrada u mjesecu rujnu 2023, a na potvrdi nam stoji u2. Molim za odgovor i unaprijed vam se zahvaljujem, Rafaela Grgić, suvlasnica u višestambenoj zgradi ulica Sveti Duh 45, Zagreb

    > Molim Vas da nam pomognete, mi više nemamo novaca i zadnje smo dali za

    > ovaj projekt kako bi se mogli natjecati.

    > Unaprijed veliko hvala na odgovoru,

    >

    > Srdačan pozdrav,

    >

    > Rafaela

    >

    Poštovana,

    u sklopu ovog Poziva moguće je dobiti sufinanciranje za energetsku obnovu višestambenih zgrada sa sljedećim kategorijama uporabljivosti: N1, N2, PN1, PN2 i U2.

    Popis sve potrebne dokumentacije za podnošenje projektnog prijedloga nalazi se u Uputama za prijavitelje u tablici u točci 3.1 Projektni prijedlog.

    Tako između ostalog, u točci 3.1 Uputa (pod rednim brojem 22), kao dokaz kategorije uporabljivosti za zgrade kategorije uporabljivosti U2 treba dostaviti jedan od sljedećih dokumenata:

    a) Potvrda o kategoriji uporabljivosti izdana od strane nadležne JLP(R)S ili

    b) Upravni akt izdan od strane Ministarstva (Odluka o novčanoj pomoći za privremenu zaštitu, Rješenje o novčanoj pomoći za privremenu zaštitu, Rješenje o novčanoj pomoći za nekonstrukcijsku obnovu) ili

    c) Nalaz/ Izvješće ovlaštenog inženjera građevine ili

    d) Elaborat ocjene postojećeg stanja građevinske konstrukcije ili

    e) Elaborat popravka nekonstrukcijskih elemenata za organiziranu nekonstrukcijsku obnovu iz kojeg je vidljiva kategorija uporabljivosti ili

    f) Završno izvješće nadzornog inženjera o izvedenim radovima ako su u međuvremenu završeni radovi popravka nekonstrukcijskih ili konstrukcijskih elemenata

    Ukoliko na potvrdi koju spominjete stoji kategorija uporabljivosti U2, tada bi to mogao biti dokaz da je kategorija uporabljivosti Vaše zgrade prihvatljiva

    Također u točci 3.1. Uputa (redni broj 23) kao dokaz predmeta ili obuhvata upravnog akta za zgrade kategorije uporabljivosti U2 kojim se definira obnova potrebno je dostaviti jedan od sljedećih dokumenata:

    a) Upravni akt izdan od strane Ministarstva (Odluka o novčanoj pomoći za privremenu zaštitu, Rješenje o novčanoj pomoći za privremenu zaštitu, Rješenje o novčanoj pomoći za nekonstrukcijsku obnovu) ili

    b) Nalaz/ Izvješće ovlaštenog inženjera građevine iz kojeg je vidljiv predmet ili obuhvat upravnog akta kojim se definira obnova ili

    c) Elaborat ocjene postojećeg stanja građevinske konstrukcije iz kojeg je vidljiv predmet ili obuhvat upravnog akta kojim se definira obnova ili

    d) Elaborat popravka nekonstrukcijskih elemenata za organiziranu nekonstrukcijsku obnovu iz kojeg je vidljiv predmet ili obuhvat upravnog akta kojim se definira obnova

    Pošto ste napisali da vam je isplaćena novčana pomoć (nebitno kojeg iznosa) na osnovu upravnog akta izdanog od strane Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine ( Rješenje), te ukoliko je to jedan od akata koje smo ovdje citirali, onda bi to bio dovoljan dokaz odgovarajućeg predmeta obuhvata.

    Međutim, skrećemo pozornost na članke 9.14, 9.15 i 9.16 Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava prema kojima su troškovi provedbe projekta energetske obnove prihvatljivi isključivo pod uvjetom da je prije završnog plaćanja provedena obnova od potresa na predmetnoj zgradi. Korisnik je dužan Provedbenom tijelu dostaviti dokumentaciju o završetku radova na obnovi od potresa (završno izvješće nadzornog inženjera nad radovima obnove i pisanu izjavu izvođača o izvedenim radovima i uvjetima održavanja) uz prvi sljedeći Zahtjev za nadoknadu sredstava ukoliko su radovi na obnovi od potresa završeni prije završetka radova energetske obnove. Ukoliko se radovi na obnovi od potresa odvijaju istovremeno s radovima energetske obnove, Korisnik je Provedbenom tijelu dužan prilikom potraživanja troškova uz zahtjev za nadoknadu sredstava dostavljati i mjesečna izvješća nadzornog inženjera radova o tijeku obnove od potresa. Završno plaćanje izvršenih radova na energetskoj obnovi neće biti moguće prije završetka radova obnove od potresa i dostave završnog izvješća nadzornog inženjera nad radovima obnove i pisane izjave izvođača o izvedenim radovima i uvjetima održavanja.

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 26.05.23, 16:14

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.3. 79HtLaSM DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 25.05.23, 14:52

    Poštovani,

    primila sam email sa porukom da je u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti objavljen poziv „Energetska obnova višestambenih zgrada oštećenih u potresima“ (NPOO.C6.1.R1-I2.01).

    Kako se energetska obnova odnosi i na obnovu fasade, 

    zanima me da li se na ovaj poziv može prijaviti zgrada (naljepnica upotrebljivo s preporukom)  koja je već ušla u proces sufinanciranja obnove fasade preko Grada Zagreba?

    Hvala,

    Lana Bailo

    Poštovana,

    U sklopu ovog Poziva, sufinanciranje energetske obnove višestambenih zgrada prihvatljivo je za sljedeće kategorija uporabljivosti: N1, N2, PN1, PN2, i U2. Prema tome, ukoliko zgrada ima naljepnicu U2, ona se može prijaviti na Poziv. U sklopu ovog Poziva, obnova ovojnice je prihvatljiva mjera za sufinanciranje.

    Međutim, ukoliko se obnova ovojnice već financira iz drugog javnog izvora ( u ovom slučaju Grada Zagreba), tada je riječ o dvostrukom financiranju te sukladno točci 1.6 Uputa za prijavitelje sufinanciranje spomenute aktivnosti iz Mehanizma za oporavak i otpornost (tj. ovog Poziva) ne bi bilo moguće. Sukladno 8. općem kriteriju prihvatljivosti projekta iz točke 2.6.1 Opći kriteriji prihvatljivosti projekt treba poštivati načelo nekumulativnosti i izbjegavanja dvostrukog financiranja.

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 26.05.23, 16:21

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.4. 79Qm9Gq2 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 14.06.23, 15:21

    Poštovani,

    da li se jedinice lokalne samouprave smatraju korisnicima de minimis potpora ako iznajmljuju poslovne prostore u zgradi.

    Poštovani,

    sukladno Programu dodjele potpora male vrijednosti (de minimis) za energetsku obnovu višestambenih zgrada oštećenih u potresima, korisnik potpore je "pravna ili fizička osoba koja je suvlasnik višestambene zgrade koja je predmet energetske obnove, a u kojoj obavlja gospodarska djelatnost i to: davanjem u najam ili zakup suvlasničkog dijela i/ili obavljanjem neke druge gospodarske djelatnosti u suvlasničkom dijelu zgrade te prima de minimis potporu na temelju Programa".

    Sukladno točki 2.5. Uputa za prijavitelje, u skladu s važećim Zakonom o najmu stanova, najamnina koju za korištenje stanom plaća najmoprimac može biti:

    1) zaštićena najamnina;

    2) slobodno ugovorena najamnina.

    Program dodjele potpora male vrijednosti u sklopu provedbe ovog Poziva odnosi se na suvlasnički dio zgrade koji se iznajmljuje, a za čije se korištenje plaća slobodno ugovorena najamnina, dok se najam suvlasničkog dijela zgrade za čije se korištenje plaća zaštićena najamnina ne smatra gospodarskom djelatnošću.

    Poslovni prostori, koji se daju u zakup sukladno važećem Zakonu o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora, smatraju se gospodarskom djelatnošću te se na njih odnosi Program dodjele potpora male vrijednosti u smislu ovog Poziva, pa bi se u tom slučaju JLS koji iznajmljuje te poslovne prostore u zgradi smatrao korisnikom potpore.

    Poslovni prostori koji se dodjeljuju na korištenje za provođenje aktivnosti od interesa za opće dobro (npr. udrugama, političkim strankama i nositeljima nezavisnih lista za njihovu djelatnost, odnosno rad, likovnim i drugim umjetnicima, vjerskim zajednicama te ustanovama čiji je osnivač JLP(R)S i slično) temeljem važećeg Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske odnosno važećeg Zakona o upravljanju državnom imovinom i važećeg Zakona o Središnjem registru državne imovine ili Statuta i akata JLP(R)S, ne smatraju se gospodarskom djelatnošću, pa se u takvom slučaju niti JLS koji iznajmljuje te poslovne prostore ne bi smatrao korisnikom potpore.

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 16.06.23, 12:49

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.5. 799tuYFY DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 30.07.23, 18:19

    Poštovani,

    U točki 27, obrasca 3 IZJAVA PRIJAVITELJA Prijavitelja se obvezuje otvoriti poseban račun višestambene zgrade za provedbu projekta do trenutka potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Molimo pojašnjenje ove točke ukoliko zgrada već ima račun obvene pričuve - je li potrebno otvarati novi račun? Ukoliko je potrebno, otvara li ga upravitelj zgrade na ime zgrade ili predstavnik stanara ako je imenovan prijaviteljem, i na koji način se provodi knjigovodstvo?

    Poštovani,

    sukladno točki 2.6.2 Uputa za prijavitelje naziva Sektorski specifični kriteriji prihvatljivosti u sklopu Poziva, Prijavitelj se obvezuje otvoriti poseban račun višestambene zgrade oštećene u potresu za provedbu projekta do trenutka potpisivanja Ugovora i isto se dokazuje se Izjavom prijavitelja (Obrazac 3. Poziva). Poseban račun višestambene zgrade otvara onaj tko je Prijavitelj kod podnošenja projektnog prijedloga u ime i za račun suvlasnika višestambene zgrade. Prihvatljivi prijavitelji u sklopu ovog Poziva mogu biti:

    1) ovlašteni predstavnik suvlasnika zgrade (predstavnik suvlasnika) u ime i za račun suvlasnika višestambene zgrade, sukladno čl. 375. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“, br. 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15, 94/17 - ispravak) ili

    2) upravitelj zgrade (upravitelj) u ime i za račun suvlasnika višestambene zgrade, sukladno čl. 378. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima („Narodne novine“, br. 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15, 94/17 - ispravak) i čl. 4. (točka 72.) Zakona o energetskoj učinkovitosti („Narodne novine“, br. 127/14, 116/18, 25/20, 32/21 i 41/21).

    Ukoliko postoji više predstavnika suvlasnika/upravitelja jedne višestambene zgrade oštećene u potresu, svi predstavnici suvlasnika/upravitelji opunomoćuju jednog predstavnika suvlasnika/upravitelja koji podnosi projektni prijedlog za cijelu višestambenu zgradu oštećenu u potresu. Punomoć ovjerena kod javnog bilježnika prilaže se projektnom prijedlogu kako je definirano u točki 3.1. Uputa.

    Znači, radi se otvaranju o posebnog računa višestambene zgrade, koji će služiti za provedbu projekta, a otvara ga onaj tko je Prijavitelj za predmetni projektni prijedlog. Knjigovodstvo se provodi sukladno važećoj legislativi.

    S poštovanjem

    DATUM ODGOVORA: 03.08.23, 13:07

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.6. 79v7no82 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 02.08.23, 10:58

    Ukoliko je prijavitelj predstavnik stanara, treba li isti ispunjavati kriterij pod točkom 4) poglavlja 2.3. Uputa za prijavitelje u kojem se navodi da prijavitelj mora imat poslovnu jedinicu ili podružnicu u RH do trenutka dodjele bespovratnih sredstava. Ukoliko mora isuniti navedeni kriterij, ostvaruje li ga dostavom ugovora o upravljanju s upraviteljm zgrade koji ima otvoren račun za zgradu?

    Poštovani,

    Kriterij za isključenje prijavitelja pod točkom 4) poglavlja 2.3. Uputa za prijavitelje kaže da će biti isključen prijavitelj koji nema poslovnu jedinicu ili podružnicu u RH do trenutka dodjele bespovratnih sredstava. Predmetni kriterij se odnosi na Prijavitelja, fizičku ili pravnu osobu upisanu u sudski, obrtni ili drugi pripadajući registar.

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 04.08.23, 14:20

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.7. 79q8ELBm DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 16.08.23, 15:59

    Suvlasnik u VSZ koja se prijavljuje na poziv (prijavitelj je upravitelj zgrade) nije izvršio upis vlasništva jednog prostora u zemljišne knjige, a isti je naveden u međuvlasničkom ugovoru. Utječe li navedeno na prihvatljivost prijavitelja ili projekta? Je li potrebno isključiti navedenog suvlasnika iz odluke  suvlasnika o sklapanju ugovora i ažuriranog popisa suvlasnika?

    Prostor je prazan te nije u uporabi.

    Poštovani,

    sukladno točki 3.1. Uputa za prijavitelje, prijavitelj (upravitelj zgrade/ovlašteni predstavnik suvlasnika zgrade) je prilikom podnošenja projektnog prijedloga dužan priložiti, između ostalog i Ažurirani popis suvlasnika zgrade (Obrazac 4.) koji sadrži zadnje važeće podatke te Međuvlasnički ugovor. Sukladno navedenoj točki Uputa za prijavitelje, dostava dokaza o vlasništvu nije potrebna.

    S poštovanjem

    DATUM ODGOVORA: 22.08.23, 13:35

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.8. 79rPosgU DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 14.09.23, 11:59

    Poštovani

    Molimo pojašnjenje. Predmet obvezne dokumentacije je Izjava o korištenim potporama (Obrazac 5) popunjen od strane svakog pojedinačnog suvlasnika zgrade koji u višestambenoj zgradi koja je predmet projektnog prijedloga obavlja gospodarsku djelatnost. Predstavnik suvlasnika kontaktirao je sve suvlasnike koji potencijalno obavljaju gospodarsku djelatnost kako bi popunili traženi obrazac. Obzirom se nisu odazvali svi suvlasnici postoji mogućnost da pojedini suvlasnici obavljaju gospodarsku djelatnost ali ih nismo u mogućnosti dobiti. Kako će se tretirati suvlasnici koji nisu dostavili traženu Izjavu o korištenim potporama (nemoguće ih je dobiti) hoće li se oni (njihove pripadajuće površine) proporcionalno  isključiti iz ukupnog iznosa potpore (kao u slučaju maksimalnog korištenog de minimisa) ili je isto automatski kriterij za isključenje projektnog prijedloga?

    Poštovana,

    Projektni prijedlog za koji prijavitelj nije dostavio svu potrebnu dokumentaciju ne može biti odabran za sufinanciranje.

    Općim kriterijem prihvatljivosti projekta br.5. u točki 2.6.1. Uputa za prijavitelje definirano je kako Projekt mora biti u skladu s Programom dodjele potpora male vrijednosti (de minimis) za energetsku obnovu višestambenih zgrada oštećenih u potresima (Aneks 1. Uputa za prijavitelje) koji određuje pravila o potporama male vrijednosti, a što se dokazuje se Ažuriranim popisom suvlasnika (Obrazac 4. Poziva), Izjavom o korištenim potporama (Obrazac 5. Poziva) i uvidom u Registar državnih potpora i potpora male vrijednosti. PT vrši uvid u Registar i osigurava odgovarajući revizijski trag u postupku dodjele bespovratnih sredstava odnosno prilikom evaluacije zaprimljenih projektnih prijedloga te su iz spomenutog Registra vidljivi podatci o dosadašnjim primateljima potpora male vrijednosti.

    Dakle, dokumenti koji se ovdje spominju, kao i sva ostala dokumentacija potrebna za uspješnu prijavu projektnog prijedloga, moraju biti ispunjeni na adekvatan način, što znači da moraju sadržavati potpune i istinite informacije. Također, svi suvlasnici koji obavljaju gospodarsku djelatnost u zgradi koje je predmet projektnog prijedloga trebaju ispuniti Izjavu o korištenim potporama (Obrazac 5. Poziva).

    Pri tome skrećemo pozornost i na točku 2.3. Uputa za prijavitelje - Kriteriji za isključenje prijavitelja - gdje se u 11. kriteriju navodi da se potpora ne može dodijeliti prijavitelju koji je dostavio lažne podatke pri dostavi dokumenata.

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 19.09.23, 15:52

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.9. 79WXbqjt DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 14.09.23, 12:01

    Poštovani

    Nastavno na pitanje i odgovor 5.20.79laucHA, i Upute za prijavitelje molimo pojašnenje. Ako u trenutku prijave projektnog prijedloga nije završen postupak legalizacije svih zatvorenih lođa u zgradi koja će biti predmet projekta te nismo u mogućnosti ishoditi potrebnu dokumentaciju prema predmetnom Zakonu o obnovi zgrada (završno izvješće čl. 59 Zakona)  do predaje projektnog prijedloga da li se projekt automatski isključuje iz prijave ili smo u mogućnosti:

    1.      Ishoditi potrebnu dokumentaciju prema Zakonu o obnovi tijekom provedbe projekta

    2.      Tražiti iznos bespovratnih sredstava koji proporcionalno isključuje površinu suvlasnika koji nemaju završen postupak legalizacije?

    3.      Zatražiti da suvlasnici izvrše legalizaciju do 31.10. te se dokumenti o legalizaciji zatvorenih lođa predaje pri projektnoj prijavi ( je li dovoljno priložiti samo predani zahtjev za legalizaciju obzirom na tijek procedure)

    4.      Molimo pojašnjenje što znači „ili dokument službene osobe koja odlučuje o obnovi da se radi o postojećoj zgradi“? Koja je to osoba? Je li Izjava izvođača radova ili ugovorenog nadzornog inženjera dovoljan dokument?

    Poštovana, u nastavku odgovori na vaša četiri postavljena pitanja

    1. Sukladno Sektorskom specifičnom kriteriju prihvatljivosti projekta pod brojem 10 (točka 2.6.2. Uputa za prijavitelje) (dalje u tekstu UzP),  Prijavitelj je dužan priložiti zadnji važeći akt koji dokazuje da je višestambena zgrada oštećena u potresu, koja je predmet projekta energetske obnove postojeća; dokazuje se dokumentom za provjeru prihvatljivosti iz točke 3.1. (dokument pod br. 14.).

    Pod rednim brojem 14. tablice u točci 3.1. UzP navedena je obaveza dostave zadnjeg važećeg dokaza da je višestambena zgrada koja je predmet energetske obnove postojeća te stoji poveznica  na Pojmovnik (točka 8.1) gdje se nalazi definicija istog te gdje su navedene   opcije vezane uz primjenu pojedinih zakona i sukladno njima izdane  dokumenti kojima se dokazuje traženo.

    Skrećemo pozornost da zgrada koja je predmet projektnog prijedloga ne smije biti dograđivana ili mijenjana u odnosu na akt kojim se dokazuje da je postojeća u smislu Zakona o gradnji. Svaki prijavitelj je odgovoran za pripremanje projektnog prijedloga te je potrebno uzeti u obzir da dokumenti kojima se dokazuje da je višestambena zgrada postojeća trebaju biti priloženi prilikom prijave projektnog prijedloga a ne tijekom provedbe projekta.

    2.  Nastavno na navedeno u odgovoru na pitanje broj 1. Prijavitelj je dužan priložiti zadnji važeći akt koji dokazuje da je višestambena zgrada postojeća. Pojmovnik (Točka 8.1 UzP) vezano uz zadnji važeći dokaz da je višestambena zgrada koja je predmet energetske obnove postojeća kaže: Postojeća  je zgrada ona zgrada koja je izgrađena na temelju građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta i svaka druga zgrada koja je prema Zakonu o gradnji ( NN  153/13, 20/17, 39/19, 125/19) ili posebnom zakonu s njom izjednačena te koja nije dograđivana ili mijenjana u odnosu na akt koji dokazuje njenu zakonitost.

    Zgrada kod koje postupak ozakonjenja za dijelove koji su dograđivani ili  mijenjani u odnosu na akt koji dokazuje njenu zakonitost nije završen, odnosno za koju nije izdano Rješenje o izvedenom stanju ne može se smatrati  ozakonjenom odnosno postojećom, pa time ne zadovoljava traženi specifični kriterij prihvatljivosti projekta, neovisno o izračunu traženih bespovratnih sredstava koji su navedeni u prijavi projektnog prijedloga.

    Napominjemo da  upravni akti kojima se dokazuje da je zgrada postojeća moraju biti izvršni (imati klauzulu izvršnosti ili pravomoćnosti).

    3.   Molimo pogledajte odgovore na pitanja 1. i 2.

    4.   Vezano uz "dokumente službene osobe koja odlučuje o obnovi da se radi o postojećoj zgradi" predmetna definicija je preuzeta iz važećeg Programa mjera obnove zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije NN 28/2023 koji u Poglavlju 7. definira: Zakonom je propisano da se obnavljaju postojeće zgrade, dok je Zakonom o gradnji propisano da se pod postojećom građevinom smatra građevina izgrađena na temelju građevinske dozvole ili drugog odgovarajućeg akta i svaka druga građevina koja je prema ovom ili posebnom zakonu s njom izjednačena. U svrhu osiguravanja postizanja cilja Zakona (o obnovi) te njegove primjene u skladu s načelom učinkovitosti i ekonomičnosti upravnog postupka, službena osoba ovlaštena je u postupku odlučivanja o obnovi utvrditi svim dokaznim sredstvima radi li se o postojećoj građevini.

    Sukladno članku 23. Zakona o općem upravnom postupku  (NN 47/09, 110/21) službena osoba u javnopravnim tijelima je osoba kojoj je u opisu poslova vođenje upravnog postupka  ili rješavanja o upravnim stvarima.

    Upravni akti kojima se rješava po pitanju obnove od potresa su definirani Zakonom o obnovi zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačko-moslavačke županije i Karlovačke županije (NN 21/23)  Sukladno članku 64. Zakona o obnovi , stavak (1) Ministarstvo donosi rješenje povodom podnesenog zahtjeva za: cjelovitu obnovu pojedinačno zaštićenog kulturnog dobra, popravak konstrukcije zgrade, obnovu građevinske konstrukcije, …, novčanu pomoć za nekonstrukcijsku obnovu, novčanu pomoć za popravak konstrukcije zgrade, novčanu pomoć za cjelovitu obnovu pojedinačno zaštićenog kulturnog dobra… i novčanu pomoć za troškove izrade projekta.

    Dodatno u stavku (3)  je navedeno da iznimno od stavka (1) članka 64., vlasnici odnosno suvlasnici oštećenih višestambenih zgrada, poslovnih zgrada, stambeno-poslovnih zgrada i obiteljskih kuća koji žele sami obnoviti zgradu bez financiranja sredstvima državnog proračuna Republike Hrvatske, Grada Zagreba i Krapinsko-zagorske županije mogu na temelju ovoga Zakona provesti obnovu bez rješenja Ministarstva.

    Stavak (4) određuje da se Obnovljena zgrada iz stavka 3. ovoga članka može  rabiti nakon primitka završnog izvješća nadzornog inženjera u obnovi te pisane izjave izvođača o izvedenim radovima i uvjetima održavanja.

    Stavak (5)  kaže da se Obnovljena zgrada iz stavka 4. ovoga članka za koju je izrađeno završno izvješće nadzornog inženjera smatra  u smislu propisa o gradnji postojećom građevinom za koju je izdana pravomoćna uporabna dozvola.

     

    Temeljem  gore navedenih odredbi „dokument službene osobe koja odlučuje o obnovi da se radi o postojećoj zgradi“ je dokument službene osobe koja u ministarstvu vodi postupak i/ili rješava o upravnim stvarima koji se u ovom slučaju tiču obnove od potresa, a u slučajevima kad se radi o potresom oštećenim višestambenim zgradama vlasnici (odnosno suvlasnici) kojih žele sami obnoviti zgradu bez financiranja sredstvima državnog proračuna Republike Hrvatske, Grada Zagreba i Krapinsko-zagorske županije mogu na temelju Zakona o obnovi  provesti obnovu bez rješenja Ministarstva i  tako obnovljena zgrada za koju je izrađeno završno izvješće nadzornog inženjera smatra se u smislu propisa o gradnji postojećom građevinom za koju je izdana pravomoćna uporabna dozvola.

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 21.09.23, 11:45

  • REDNI BROJ PITANJA: 1.10. 79cSvy2I DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 25.09.23, 12:24

    Poštovani,

    na koji način Prijavitelj (Predstavnik suvlasnika) daje ovlaštenje Voditelju projekta da u njegovo ime podnese prijavu putem fondovieu.gov.hr?

    Ukoliko je potrebna punomoć je li istu potrebno ovjeravati kod javnog bilježnika ili je dovoljno da kroz predmetni sustav se odabere pravna ili fizička osoba koja je voditelj projekta za određenu zgradu?

    Hvala,

    Margareta

    Poštovana,

    Sustav fondovieu je informacijski sustav namijenjen za zabilježbu, pohranu i obradu podataka nužnih za financijsko praćenje i praćenje provedbe projekata financiranih iz sredstava EU fondova. Sustav omogućuje korisnicima – pravnim i fizičkim osobama unutar RH elektroničku prijavu na pozive, odnosno podnošenje projektnih prijedloga na objavljene pozive. Osobama koje su ovlaštene za njegovo korištenje omogućuje (ovisno o razinama ovlaštenja, određenim Općim uvjetima) uvid u objavljene pozive na dostavu projektnih prijedloga, izmjene poziva, uvid u podatke vezane uz status poziva, postupak dodjele bespovratnih sredstava, kao i pripremanje i podnošenje projektnih prijedloga te uvid u provedbu ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava. Korisnik je fizička osoba koja sklapa ili pravna osoba u čije ime se sklapa Ugovor o korištenju Sustava. U ime Korisnika pravne osobe radnje poduzima Ovlaštena osoba Korisnika te joj u tu svrhu nadležna tijela dostavljaju sve obavijesti i dokumentaciju, a sve u skladu s Općim uvjetima. Korisničke upute za rad u sustavu su objavljene na https://fondovieu.gov.hr/upute  i daju niz korisnih podataka vezanih uz korištenje sustava te pregled ovlaštenih osoba prema vrsti prijavitelja. 

    Na poveznici u nastavku se nalaze Opći uvjeti korištenja sustava Fondovi EU, Podsustav Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021.-2026. (dalje u tekstu: Opći uvjeti)  https://fondovieu.gov.hr/documents/opci-uvjeti-koristenja/opci-uvjeti-koristenja-17-06-2022.pdf

    Članak 2. Općih uvjeta definira osnovne pojmove pa tako u stavku 9. određuje tko je Ovlaštena osoba Korisnika, u stavku 10. tko je Povezana osoba, a u stavku 11. tko je Opunomoćena osoba na projektu.

    U članku 4. Općih uvjeta je određeno da Korisnik koristi sustav u okviru ovlasti određenih u članku 6. stavcima 1.-6.

    Članak 6. Općih uvjeta (Operativnost sustava NPOO fondovieu) detaljno određuje ovlasti, prava i mogućnosti Ovlaštene osobe Korisnika, Povezane osobe te Opunomoćene osobe na projektu. 

    U odnosu na propisane dokumente potrebne za predaju projektnog prijedloga, kako je definirano u tablici u točki 3.1 Uputa za prijavitelje Poziva za Energetsku obnovu višestambenih zgrada oštećenih u potresima Dokument kojim se dokazuje da je zamjena ovlaštenog predstavnika suvlasnika opunomoćena za pripremu i podnošenje projektnih prijedloga u sustavu na popisu je obvezne dokumentacije koja se prilaže projektnom prijedlogu, ako je primjenjivo. 

    Sukladno Pojmovniku (točka 8.1 Uputa za prijavitelje), uz pojam dokaza da je zamjena ovlaštenog predstavnika suvlasnika opunomoćena za pripremu i podnošenje projektnih prijedloga u sustavu navedeno je: "U slučaju da je prijavitelj ovlašteni predstavnik suvlasnika, isti može, temeljem javnobilježnički ovjerene punomoći, opunomoćiti svoje zamjene za pripremu i podnošenje projektnih prijedloga u sustavu. Uz projektni prijedlog, svaka opunomoćena osoba odnosno pojedini opunomoćenik treba dostaviti punomoć ovjerenu kod javnog bilježnika, dokaz da je punomoć dana od strane ovlaštenog predstavnika suvlasnika (Međuvlasnički ugovor) i dokaz da je isti suvlasnik u zgradi"

    Zaključak je da Voditelj projekta može biti ovlašten za podnošenje prijave projekta davanjem punomoći od strane Ovlaštene osobe Korisnika samo ukoliko je zamjena ovlaštenog predstavnika suvlasnika izvršena pod gore navedenim uvjetima propisanim Pozivom, među kojima je i dostava dokaza da je isti suvlasnik u zgradi. Ukoliko Pozivom navedeni uvjeti nisu zadovoljeni, potrebno je razmotriti druge opcije pomoći Korisniku/Prijavitelju  u okviru mogućnosti koje daje sustav fondovieu (eNPOO) sukladno Općim uvjetima korištenja istog.

    Tehnička pitanja vezana uz rad sustava, pa time i pitanja vezana uz prijavu u sustav i podnošenje zahtjeva za ovlaštenjem, mogu se slati tehničkoj podršci sustava ispunjavanjem obrasca dostupnog na poveznici https://fondovieu.gov.hr/najcesca-pitanja .

    S poštovanjem,

    DATUM ODGOVORA: 28.09.23, 09:40


1-10 od 59 zapisa

Upiti

Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.