Kategorije
- Sva pitanja (13)
- Prihvatljivost prijavitelja (0)
- Prihvatljivost projekta (4)
- Prihvatljivost troškova (5)
- Prihvatljivost aktivnosti (1)
- Ostalo (3)
Upiti
Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.
- REDNI BROJ PITANJA: 2.1. 9XXFAC4 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 18.05.22, 10:51
Molba za pojašnjenjem.
U točci 1.5.Predmet, svrha i pokazatelji Poziva stoji da se sredstva mogu dodijeliti projektima sanacije zatvorenih odlagališta neopasnog otpada iz Priloga 4 - Popis službenih odlagališta otpada, status operativnosti i sanacije, stanje s krajem 2020.godine, koji nemaju status operativnosti "aktivno".
Da li se na poziv mogu javiti i odlagališta koja nisu na popisu iz Priloga 4 ili se mogu prijaviti i druga odlagališta neopasnog otpada, pod uvjetom da su zatvorena, prestala s radom i koje se više neće koristiti u svrhu odlaganja otpada kako je navedeno unutar kriterija pod rednim brojem 14, točke 2.6. Prihvatljivosti projekta?
- REDNI BROJ PITANJA: 3.1. 9eilSW6 DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 17.05.22, 11:59
2.9. prihvatljive kategorije troškova
h) Troškovi usluge upravljanja projektom kao troškovi savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti, a koji su izabrani u postupku javne nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16) ili sukladno internom aktu koji uređuje pravila provođenja postupaka jednostavne nabave;
Pod h) su navedeni troškovi upravljanja projektom - usluge vanjskih konzultanata. Što je s troškovima pripreme - popunjavanja prijavnog obrasca? Da li su i oni prihvatljivi pod tom točkom? Ako jesu, od kada su prihvatljivi?
- REDNI BROJ PITANJA: 4.1. 9QXkPHt DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 02.06.22, 10:55
U dokumentu Nacionalni plan oporavka i otpornosti 2021-2026 navedena je Investicija: C1.3. R2-I2 Program sanacije zatvorenih odlagališta i lokacija onečišćenih opasnim otpadom te je otvoren prvi Poziv na dostavu projektnih prijedloga Sanacija zatvorenih odlagališta neopasnog otpada (referentni broj: NPOO.C1.3.R2-I2.01) - otvoreni postupak u modalitetu trajnog poziva s alokacijom od 80.000.000,00 kn. Dokumentom je predviđena sanacija 10 zatvorenih odlagališta te na popisu nema Zadarske županije gdje se nalazi lokacija zatvorenog odlagališta otpada „Baštijunski Brig“ za kojeg je ishođena sva potrebna dokumentacija za sanaciju. Također, spomenuto odlagalište je navedeno u Odluci o redoslijedu i dinamici zatvaranja odlagališta (NN 3/19, 17/19) te je zatvoreno prije 2020. godine.
1.Molimo odgovor je li sanacija zatvorenog odlagališta Baštijunski brig prihvatljiva za ovaj Poziv iako nije na popisu u Prilogu 4 - Popis službenih odlagališta otpada, status operativnosti i sanacije, stanje s krajem 2020. godine sa statusom „zatvoreno“?
2.Je li planiran drugi Poziv za Investiciju C1.3. R2-I2 s obzirom na ukupno predviđena sredstva iz NPOO-a za cca. 10 projekata (150.000.000,00 kn) i ovaj Poziv vrijednosti 80.000.000,00 kn koji je otvoren po modalitetu trajnog poziva ili će se povećati njegova alokacija?
Sukladno DNSH načelu za projekte iz NPOO-a („ne nanosi bitnu štetu“) projekt sanacije odlagališta treba zadovoljiti pitanje prijelaza na kružno gospodarstvo, uključujući sprječavanje i recikliranje otpada po metodi sanacije ex-situ dok je u Glavnom projektu Sanacije zatvorenog odlagališta otpada „Baštijunski Brig planirana metoda sanacije in-situ (na postojećoj lokaciji i bez prethodnog uklanjanja uz površinsko zatvaranje brtvenim slojem).
3.Molimo odgovor je hoće li sanacija navedenog odlagališta prema metodi sanacije in-situ biti prihvatljiva za ovaj Poziv, tj. hoće li biti potrebno revidirati GP? Također, napominjemo kako je nadležno Ministarstvo u lipnju 2020. izdalo Potvrdu na Glavni projekt sanacije odlagališta otpada „Baštijunski Brig“ da je projektna dokumentacija izrađena u skladu s propisanim mjerama zaštite okoliša i programa praćenja.
U uputama za prijavitelje u točki 2.6. navedeni su kriteriji prihvatljivosti projekta te je pod točkom 18. navedeno: Projektnim prijedlogom predviđeno je da se odlagališni plin sakuplja kako bi se obradio i iskoristio, odnosno ako se sakupljeni plin ne može upotrijebiti za dobivanje energije, predviđeno je njegovo spaljivanje, što je u skladu sa zahtjevom iz Priloga 1 Direktive Vijeća 1999/31/EZ; dokazuje se Glavnim projektom dok je u GP Sanacije odlagališta otpada Baštijunski Brig planirano pasivno otplinjavanje i obrada odlagališnog plina uz ugradnju biofiltera. Napominjemo kako je u Prilogu I u tč. 4.2. Pravilnika o načinima i uvjetima odlaganja otpada, kategorijama i uvjetima rada za odlagališta otpada navedeno je sljedeće: Ako se sakupljeni odlagališni plinovi ne mogu upotrijebiti za dobivanje energije, treba ih spaliti na području odlagališta ili spriječiti njihovu emisiju u zrak upotrebom drugih postupaka koji su jednakovrijedni spaljivanju odlagališnih plinova.
4. Molimo odgovor je li metoda pasivnog otplinjavanja jednakovrijedna te kao takva prihvatljiva za ovaj Poziv?
- REDNI BROJ PITANJA: 5.1. 91By9wA DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 16.06.22, 09:30
Poštovani,
u poglavlju 2.9. Uputa za prijavitelje kao prihvatljivi troškovi su između ostaloga navedeni:
d) Troškovi usluge projektantskog nadzora, stručnog nadzora građenja (koji provodi nadzorni inženjer u skladu sa Zakonom o gradnji, NN 153/13, 20/17, 39/19, 125/19) i usluge koordinacije zaštite na radu u fazi izvođenja radova (koordinator II), u maksimalnom iznosu do 4% ukupno prihvatljivih troškova za izvođenje radova.
Molimo informaciju da li troškovi izvođenja radova uključuju i troškove priključka na komunalnu i energetsku infrastrukturu i troškove izrade gradilišne dokumentacije, ili isključivo troškove radova na sanaciji odlagališta.
- REDNI BROJ PITANJA: 2.2. 9AtFbei DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 26.05.22, 07:44
Poštovani,
Grad Zelina ishodio je 30.09.2021. Građevinsku dozvolu za sanaciju i zatvaranje odlagališta otpada ''Cerovka'' te planira prijaviti projekt na otvoreni Poziv za dostavu projektnih prijedloga "Sanacija zatvorenih odlagališta neopasnog otpada" (referentni broj: NPO.C1.3.R2-I2.01) u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026.
U uputama za prijavitelje u točki 2.6. navedeni su kriteriji prihvatljivosti projekta te je pod točkom 18. navedeno: Projektnim prijedlogom predviđeno je da se odlagališni plin sakuplja kako bi se obradio i iskoristio, odnosno ako se sakupljeni plin ne može upotrijebiti za dobivanje energije, predviđeno je njegovo spaljivanje, što je u skladu sa zahtjevom iz Priloga 1 Direktive Vijeća 1999/31/EZ; dokazuje se Glavnim projektom;
Direktiva Vijeća 1999/31/EZ od 26. travnja 1999. o odlagalištima otpada prenesena je u zakonodavstvo RH Pravilnikom o načinima i uvjetima odlaganja otpada, kategorijama i uvjetima rada za odlagališta otpada („Narodne novine“, broj 114/15, 103/18 i 56/19). U Prilogu I točci 4.2. Pravilnika navedeno je slijedeće: Ako se sakupljeni odlagališni plinovi ne mogu upotrijebiti za dobivanje energije, treba ih spaliti na području odlagališta ili spriječiti njihovu emisiju u zrak upotrebom drugih postupaka koji su jednakovrijedni spaljivanju odlagališnih plinova.
Slijedom navedenog molimo Vaše očitavanje da li je prihvatljiv projekt koji ne predviđa spaljivanje sakupljenog odlagališnog plina (spaljivanje na baklji) već je predviđen pasivni sustav otplinjavanja ugradnjom okomitih šljunčanih kanala (odzračnika) za sakupljanje plina koji će se konačnim zatvaranjem odlagališta prekriti biofiltrom u kojem se odvija proces biooksidacije metana te je na taj način spriječena emisija onečišćujućih tvari u zrak. S obzirom da je količina odlagališnog plina na odlagalištu otpada premala za instaliranje i rad sustava za korištenje ili spaljivanje plina, postavljanje biofiltara je rješenje koje odgovara uvjetima iz navedenog Pravilnika.
Za sanaciju i zatvaranje odlagališta otpada ''Cerovka'' tijekom postupka ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš, na temelju kojeg je izdano Rješenje o prihvatljivosti zahvata na okoliš (KLASA: UP/I-351-03/20-09/260, URBROJ: 517-03-1-2-21-18, 19.siječnja 2021. godine), analiziran je predviđen pasivni sustav otplinjavanja i obrade odlagališnog plina na biofilteru te je Sektor za održivo gospodarenje otpadom Ministarstva nakon zatražene dopune Elaborata vezano uz način ispunjavanja uvjeta iz Priloga I. točke 4. Pravilnikom o načinima i uvjetima odlaganja otpada, kategorijama i uvjetima rada za odlagališta otpada („Narodne novine“, broj 114/15, 103/18 i 56/19) dostavio Mišljenje da su obrađena sva pitanja gospodarenja otpadom što uključuje i ispunjavanje navedenog uvjeta.
Ovim putem želimo skrenuti pažnju da propisivanje ovakvog kriterija za prihvatljivost projekta gdje se navodi isključivo spaljivanje sakupljenog plina koji se ne može upotrijebiti za dobivanje energije, nije u skladu sa nacionalnim zakonodavstvom navedenim u točki. 1.3. Uputa za prijavitelje odnosno nije u skladu sa Pravilnikom o načinima i uvjetima odlaganja otpada, kategorijama i uvjetima rada za odlagališta otpada („Narodne novine“, broj 114/15, 103/18 i 56/19) koji u pravni poredak RH prenosi Direktivu Vijeća 1999/31/EZ.
Također propisivanje ovakvog kriterija zahtjeva izmjenu projektne dokumentacije za projekte sanacije zatvorenih odlagališta koja već imaju ishođenu Građevinsku dozvolu sukladno nacionalnom zakonodavstvu, a kojima nije predviđeno spaljivanje odlagališnog plina. Izmjena projektne dokumentacije obuhvaća izradu dokumentacije za provedbu novog postupka ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš (Elaborata zaštite okoliša) i dokumentacije za ishođenje akta za građenje (izmjena Idejnog i glavnog projekta)
- REDNI BROJ PITANJA: 3.2. 9IVmZgv DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 17.05.22, 15:25
Pitanje se odnosi na pripremu i provedbu postupaka javne nabave.
UzP Točka 2.7-f) definira JN zajedno s poslovima upravljanja projektom
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
f) usluge tehničke pomoći za upravljanje projektom (angažiranje vanjskih stručnjaka za poslove upravljanja i administracije projekta, financijsko upravljanje, izvještavanje, pripremu i provedbu javne nabave te ostale aktivnosti povezane s upravljanjem projektom),
dok u 2.9. e) prihvatljiv trošak je kako piše u nastavku, dok točka h) ne definira da li obuhvaća i pripremu i provedbu javne nabave i da li tada ti troškovi ulaze u ovih 5% (Kumulativni troškovi iz točke h) i i) prihvatljivi su u maksimalnom iznosu do 5 % ukupno prihvatljivih troškova iz točke a), b) i c).)
2.9. Prihvatljive kategorije troškova
Sljedeće kategorije troškova smatraju se prihvatljivima:
e) Troškovi naknada za objavu obavijesti javne nabave u EOJN;
h) Troškovi usluge upravljanja projektom kao troškovi savjetodavnih usluga koje pružaju vanjski konzultanti, a koji su izabrani u postupku javne nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi (NN 120/16) ili sukladno internom aktu koji uređuje pravila provođenja postupaka jednostavne nabave;
i) Troškovi u vezi s ispunjavanjem uvjeta informiranja i vidljivosti u skladu s točkom 5.6. ovih Uputa;
Molimo pojašnjenje: Da li priprema i provedba javne nabave pripada pod 2.9. e) ili 2.9. h)?
- REDNI BROJ PITANJA: 5.2. 9R33ooU DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 20.07.22, 08:03
Poštovani, da li Prijavitelj može priložiti Rješenje o izmjeni/dopuni građevinske dozvole bez potvrde pravomoćnosti? Naime, rok za žalbu na Rješenje ističe krajem srpnja i postoji mogućnost da se Poziv zatvori prije nego Prijavitelj dobije Rješenje sa potvrdom pravomoćnosti. Projektni prijedlog je kompletiran sa svim obrascima i dokumentima, samo je Rješenje o izmjeni/dopuni građevinske dozvole bez potvrde pravomoćnosti.
- REDNI BROJ PITANJA: 2.3. 9cKiRTI DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 24.05.22, 16:44
3.1. Izgled i sadržaj projektnog prijedloga
U popisu dokumentacije koja se prilaže prijavnom obrascu je navedeno pod točkom 10
10. Mišljenje nadležnog tijela o ispravnoj primijeni zahtjeva Direktive 2011/92/EU i 2014/52/EU vezanih uz provedeni postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš odnosno provedeni postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliš
PITANJE:
1) Da li je prihvatljiva potvrda o podnošenju zahtjeva za izdavanjem Mišljenja iz koje se vidi da je nadležnom tijelu podnesen zahtjev za izdavanjem Mišljenja?
2) Da li se prijava odbacuje u tom slučaju ako imamo samo potvrdu o podnošenju zahtjeva za izdavanjem Mišljenja?
- REDNI BROJ PITANJA: 3.3. 9G096Lu DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 31.05.22, 19:29
2.7. Prihvatljive projektne aktivnosti: koja ulaganja su dozvoljena?
Prihvatljiva je aktivnost:
usluga vođenja projekta sukladno Zakonu o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15 i 118/18, 110/19, u daljnjem tekstu: ZPPUG) [1];
uz fusnotu u nastavku
[1] Javni naručitelji prema čl. 38 st.2 Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN 78/15 i 118/18, 110/19) obvezni su ugovoriti upravljanje projektom gradnje s osobom registriranom za djelatnost upravljanja projektom ili imenovati voditelja projekta koji je njezin zaposlenik u slučaju ulaganja sredstava u gradnju infrastrukturnih i dr. građevina, osim cesta, ukupne investicijske vrijednosti veće od 10.000.000 kuna bez PDV-a.
pitanje 1: Da li je u slučaju sanacije odlagališta ovo vođenje projekta obavezno ugovoriti?
pitanje 2: Ako je odgovor na prethodno pitanje potvrdan, obzirom da je investicija bez PDV-a preko 11 mil kn, ukoliko Općina ima zaposlenika kojeg bi mogla imenovati da li je tada bruto II plaća za tu osobu prihvatljiv trošak za vrijeme trajanja investicije?
- REDNI BROJ PITANJA: 5.3. 9Yx9ISn DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 30.01.23, 09:14
Poštovani,
Imamo nedoumicu vezano uz osiguranje vlastitih sredstava za sufinanciranje ugovora.
Naime, sukladno Pozivu za dostavu projektnih prijedloga Sanacija zatvorenih odlagališta neopasnog otpada (ref. broj: NPOO.C1.3.R2-I2.01) u Uputama za prijavitelje (točka 1.6) te u Obrascu 2 navodi se:
Da se „Prijavitelj se obvezuje da će najkasnije do početka provedbe projekta iz vlastitih sredstava ili osiguravanjem financiranja na drugi način (sredstvima koja ne predstavljaju sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući sredstva Unije) osigurati sredstva za financiranje:
razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova/izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz NPOO-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova/izdataka u sklopu ovog Poziva,
svih ukupnih neprihvatljivih troškova/izdataka projektnog prijedloga, neovisno o trenutku nastanka“.
Međutim, u Kriterijima odabira za ocjenjivanje kvalitete (stranica 27, tablica 2) navodi se drugačije:
„Prijavitelj je dokazao da će najkasnije do početka provedbe projekta iz vlastitih sredstava ili osiguravanjem financiranja na drugi način (svime što ne predstavlja sredstva Unije) osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova/izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz NPOO-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova/izdataka u sklopu ovog Poziva u okviru ovog Poziva, te neprihvatljivih troškova projektnog prijedloga neovisno o trenutku nastanka“.
Slijedom navedenog, što se tiče osiguravanja razlike između iznosa ukupnih prihvatljivih troškova/izdataka projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava iz NPOO-a dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova,
naše pitanje odnosi se na to koje je od navedenog relevantno „sredstvima koja ne predstavljaju sredstva iz bilo kojeg javnog izvora, uključujući sredstva Unije“ ili „osiguravanjem financiranja na drugi način (svime što ne predstavlja sredstva Unije)“
Konkretno, možemo li se dio sufinanciranja koje mora osigurati Korisnik osigurati iz drugih javnih izvora (primjerice sredstva MRRFEU, FZOEU ili slično), pri čemu jedino mora biti bitno da ta sredstva ne predstavljaju sredstva Unije?
Zahvaljujem na odgovoru!
Upiti
Upite vezane za rad u sustavu fondovieu možete poslati tehničkoj podršci.