Naziv poziva: Energetska obnova višestambenih zgrada
Kod poziva: NPOO.C6.1.R1-I1.01
- REDNI BROJ PITANJA: 5.65. 46JBP7h DATUM ZAPRIMANJA PITANJA: 12.05.22, 14:42Ostalo
1. Ukoliko je netko od suvlasnika primio de minimis potpore u iznosu od 200.000 eur i više ne može primiti potpore, da li se samo eliminira udio tog prostora, odnosno makne traženi iznos bespovratnih sredstava za suvlasnički udio tog prostra ili se cijela zgrada ne može prijaviti na poziv?
2. Na zgradi imamo odluku suvlasnika suglasnost o en.obnovi zgrade, ali odluka je iz 2019. godine. Da li ova odluka i dalje vrijedi i hoće li biti prihvaćena?
3. Zgrada je prešla na upravljanje našeg poduzeća u 2021.godini. Dio dokumentacije napravljen je kod bivšeg upravitelja (pozivi za ponude, ugovori i zapisnici za en.certifikat i gl.projekt), da li ta dokumentacija vrijedi? Odluka suvlasnika je iz 2016.godine i daju suglasnost da ih bivši upravitelj prijavi na natječaj, hoće li takva odluka vrijediti, odnosno da li se suglasnost prenosi na novog upravitelja?
4. S obzirom da se radi o različitom predmetu nabave i cjenovno je povoljnije uzeti specijaliziranu tvrtku koja se bavi izradom strojarskih projekata za projekt dizala, a tvrtku koja se bavi građevinskim/arhitektonskim projektima za glavni projekt en.obnove; može li se u tom slučaju razdvojiti nabava i zasebno tražiti izvoditelj za projekt dizala od izvoditelja glavnog projekta obnove? Je li u tom slučaju dovoljno da glavni projektant (glavnog projekta en.obnove) u sklopu projekta da izjavu da je strojarski projekt dizala usklađen s glavnim projektom en.obnove? Hoće li se tražiti još neka dodatna dokumentacija za povezivanje dva projekta?
1. Sukladno točki 1.5. UzP-a u skladu s Programom dodjele potpora male vrijednosti (de minimis) za energetsku obnovu višestambenih zgrada, pravilo potpore male vrijednosti definira kako pojedinačni korisnik potpore u predmetnoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine može primiti najviše 200.000,00 EUR.
U slučaju da izračunati udio bespovratnih sredstava Mehanizma za oporavak i otpornost, koji se odnosi na pojedinačnog suvlasnika zgrade koji obavlja gospodarsku djelatnost zajedno s eventualnim drugim (neovisno o ovome Pozivu) državnim potporama i/ili potporama male vrijednosti primljenima od strane tog pojedinačnog suvlasnika zgrade koji obavlja gospodarsku djelatnost, prelazi 200.000,00 EUR u predmetnoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine, cijeli projekt energetske obnove višestambene zgrade bit će ocijenjen kao neprihvatljiv.
2. Sukladno točki 2.6.2. UzP-a jedan od specifičnih kriterija prihvatljivosti je da je natpolovična većina suvlasnika zgrade (koja se računa po suvlasničkim dijelovima) suglasna s obavljanjem radova energetske obnove višestambene zgrade ili neobnovljenog dijela višestambene zgrade (sukladno definiranom u točkama 1.3. i 2.4. UzP-a). Isto se dokazuje Odlukom o sklapanju ugovora o izvođenju radova na energetskoj obnovi višestambene zgrade ili, u slučaju kada višestambena zgrada ima više predstavnika suvlasnika, dokazuje se svim dostavljenim Odlukama o sklapanju ugovora o izvođenju radova na energetskoj obnovi višestambene zgrade iz točke 3.1. Uputa i Izjavom prijavitelja (Obrazac 3. Poziva).
Prijavitelj Izjavom prijavitelja potpisuje da su podaci sadržani u dokumentaciji projektnog prijedloga u postupku dodjele bespovratnih sredstava za energetsku obnovu istiniti i točni, odnosno da se radi o podacima koji su takvi u trenutku prijave projektnog prijedloga.
Sukladno točki 8.1. UzP-a, Odluka o sklapanju ugovora o izvođenju radova na energetskoj obnovi zgrade definirana je u skladu s člankom 30. Zakona o energetskoj učinkovitosti (NN 127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21) te se donosi temeljem natpolovične većine suvlasnika zgrade koja se računa po suvlasničkim dijelovima.
3. Sukladno točki 2.1. UzP-a prihvatljivi prijavitelji u okviru ovog Poziva mogu biti:
· ovlašteni predstavnik suvlasnika zgrade (predstavnik suvlasnika) u ime i za račun suvlasnika višestambene zgrade, sukladno čl. 375. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15, 94/17 - ispravak) ili
· upravitelj zgrade (upravitelj) u ime i za račun suvlasnika višestambene zgrade, sukladno čl. 378. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (NN 91/96, 68/98, 137/99, 22/00, 73/00, 129/00, 114/01, 79/06, 141/06, 146/08, 38/09, 153/09, 143/12, 152/14, 81/15, 94/17 - ispravak) i čl. 4. (točka 72.) Zakona o energetskoj učinkovitosti (NN 127/14, 116/18, 25/20, 32/21 i 41/21).
Odnosno u Vašem slučaju, ključan je aktualni upravitelj.
Sukladno točki 2.6.2. UzP-a prijavitelj je dužan priložiti izvješće o energetskom pregledu zgrade, kao i važeći energetski certifikat ne stariji od 13. studenoga 2012. godine te glavni projekt energetske obnove višestambene zgrade ili neobnovljenog dijela višestambene zgrade (sukladno definiranom u točkama 1.3. i 2.4. UzP-a), uključujući sve mape i pripadajuće elaborate ako je primjenjivo, ne stariji od 1. siječnja 2016. godine, s propisanim minimalnim sadržajem (arhitektonski snimak postojećeg stanja zgrade s fotodokumentacijom, projektirane mjere energetske učinkovitosti, proračuni energetskih potreba za postojeće i projektirano stanje, troškovnik opreme i radova, izjava ovlaštenog projektanta o utjecaju predmetnog zahvata na temeljne zahtjeve za građevinu te dr. u skladu sa Zakonom o gradnji i propisima donesenima na temelju Zakona o gradnji, pravilima struke i posebnim propisima). Svi troškovi moraju nastati kod prijavitelja/budućeg korisnika u ime i za račun suvlasnika zgrade i biti potkrijepljeni računima ili dokumentima odgovarajuće iste dokazne vrijednosti.
Nadalje, jedan od sektorski specifičnih kriterija prihvatljivosti je da je natpolovična većina suvlasnika zgrade (koja se računa po suvlasničkim dijelovima) suglasna s obavljanjem radova energetske obnove višestambene zgrade ili neobnovljenog dijela višestambene zgrade (sukladno definiranom u točkama 1.3. i 2.4. UzP-a). Isto se dokazuje Odlukom o sklapanju ugovora o izvođenju radova na energetskoj obnovi višestambene zgrade ili, u slučaju kada višestambena zgrada ima više predstavnika suvlasnika, dokazuje se svim dostavljenim Odlukama o sklapanju ugovora o izvođenju radova na energetskoj obnovi višestambene zgrade iz točke 3.1. Uputa i Izjavom prijavitelja (Obrazac 3. Poziva).
Prijavitelj Izjavom prijavitelja potpisuje da su podaci sadržani u dokumentaciji projektnog prijedloga u postupku dodjele bespovratnih sredstava za energetsku obnovu istiniti i točni, odnosno da se radi o podacima koji su takvi u trenutku prijave projektnog prijedloga.
Sukladno točki 8.1. UzP-a, Odluka o sklapanju ugovora o izvođenju radova na energetskoj obnovi zgrade definirana je u skladu s člankom 30. Zakona o energetskoj učinkovitosti (NN 127/14, 116/18, 25/20, 32/21, 41/21) te se donosi temeljem natpolovične većine suvlasnika zgrade koja se računa po suvlasničkim dijelovima.
4. Sukladno točki 5.2. UzP-a prijavitelji/korisnici, obveznici Zakona o javnoj nabavi, primjenjuju Zakon o javnoj nabavi (NN 120/16) na postupke nabave u okviru projekata. Ako prijavitelji/korisnici nisu obveznici Zakona o javnoj nabavi, na njih će se primjenjivati Dodatak 1.3. Pravila o provedbi postupaka nabava za neobveznike Zakona o javnoj nabavi, koji je sastavni dio Ugovora (Prilog 1. Poziva).
DATUM ODGOVORA: 16.05.22, 13:04